Vienna VIE/LOWW 16.9.2007
Dnes jsem se s kolegou Ondrou S. vypravil na letiště Vídeň Schwechat užít si tamějšího hustého provozu. Již při průjezdu Vídní se snažíme zjistit, na kterou dráhu že jsou to letadla při přistání naváděna. Po chvíli pozorování je vidět, že většina strojů míří na dráhu 16. Proto jsme se po příjezdu k terminálu A1 ihned vydali na místo poblíž osy dráhy. Prošli jsme přes jedno dosti velké parkoviště a absolvovali krátkou cestu podél značně frekventované silnice. Konečně jsme se vydrápali na místo a s vidinou stovek fantastických fotografií Boeingů 747, Airbusů 340 apod. zahájili vyčkávání. Ovšem chyba lávky. Pro přistání začala být používána jedenáctka, o čemž nás přesvědčilo přistávající korejské Jumbo. Proto jsme se vydali zpět. Cestou jsme zkontrolovali možnosti focení z osmého patra garáží. Musím dát zapravdu Markovi, že toto místo opravdu není moc vhodné. Poté jsme zamířili k prahu dráhy 11. Zde se odehrávala většina příletů, předvedla se nám zde zejména regionální flotila Austrian Airlines. Nicméně ty nejzajímavější spotterská sousta jako A340 AUA byly nepřejícími řídícími vektorovány na rwy 16. Takže největším kouskem, ketrý jsme viděli opravdu zblízka byl Airbus 330-200 společnosti Emirates A6-EAK. Při cestě zpět jsme u nově otevřeného terminálu pro všeobecné letectví pozorovali rolující Challenger spol. Amira Air reg. OE-HPK, který nedávno trénoval v Brně. Po příchodu k terminálu jsme ještě nějakou chvíli fotili z garáží, zaujal mne zejména odstavený MD 83 MAP Executive Services, který do minulého roku létal u AUA. Poté byl na krátký čas pronajat africké Eritrean Airways a také irácké Korek Airlines. V létě vykonával pro společnost Slovak Airlines chrterové lety do turistických destinací.
Adria Air
Air Berlin
Austrian Airlines
Austrian Arrows
British Airways
Croatia Airlines
Egypt Air
Emirates
KLM
Korean Air
Lauda Air
Lufthansa
MAP Executive Services
Ostatní - Other
Swiss