D U B E N / A P R I L 2 0 0 8
Dnes odpoledne se na dráhu 10 snesl An-124 Ruslan RA-82042, což samo o sobě není až tak překvapující. Zdánlivě běžné přistání se změnilo v zajímavou podívanou, když se posádka celkem netradičně rozhodla pro vizuální přiblížení. Od jihovýchodu stroj přelétl do levého okruhu jedna nuly a po zatáčce nad městem bravurně dosedl. Kdyby někoho zajímal účel Ruslanovy návštěvy, nechť se podívá na poslední obrázek; přilétl totiž na svačinu!:-).
In the afternoon, Antonov An-124 Ruslan arrived in Brno. This fact is nohow surprising by itself. But, the landing turned into an interesting show while the crew decided to perform an unusual and eyecatching visual approach. At first, the immense plane proceeded to the left downwind for runway 10 and then, after an amazing banking curve over the city of Brno, it perfectly touched the rwy down. If interested in the intention of this visit, you could check out the last photo - it simply arrived to have a snack:-).
Když nám před týdnem začalo každoroční vojenské cvičení Flying Rhino, už jsem nepředpokládal, že by se zde mohl zjevit nadmíru zajímavý britský historický kousek Vickers VC10. Ale stalo se. Začnu od začátku:-). Ještě před příletem se strhla pořádná bouřka spojená s průtží mračen, což znamenalo čáru přes rozpočet pro C130J RAF, který se chystal odletět a již vstoupil na dráhu 10. Posádka svůj záměr po několika minutách vzdala a odjela zpět na apron. Asi po půl hodině následoval druhý pokus, který byl díky zlepšenému počasí korunován úspěchem. Pak se k zemi sneslo ATRka z Prahy a nakonec onen Vickers VC10, registrace XV107. Tento stroj výrobního čísla 837 slouží již úctyhodných 40 let, první let se konal 22. března 1968. Myslím si, že si tato mašina zaslouží pozornost, proto zveřejňuji více fotek než u obvyklých letadel.
As the yearly military exercice called Flying Rhino has started a week ago, I thought there would be no longer any chance to see such a great olditmer as Vickers VC10 is. However, Royal Air Force didn´t walk out on spotters from Brno and made a VC10 flight here. Before the arrival, there was another RAF visitor - C130J Hercules. The plane wanted to depart at the moment while a heavy thunderstorm with downpour broke down. As a result, Hercules crew gave up its take-off intentions and returned to the apron. After half an hour, they made a second attempt which was successful since the weather had got better. Then, finally, Vickers VC10 landed. This outstanidng machine of CN 837 has been in service for respectable 40 years, the maiden flight took place on 22th March 1968. In my opinion, this gorgeous aircraft deserves attention so that I prepared more photos than usual.
Dnes se nám zde sešly celé dvě Tůčka, hlavním lákadlem byl bez pochyby stroj společnosti Ural Airlines, který po deváté hodině přistál na dráze 28. Šlo o registraci RA-85807. Druhým kouskem byl již včera přiletivší Tupolev TU-154M Rossija. Dopoledne se zde vyskytoval i další provoz, například Airbus A321 ČSA nebo obligátní B737 Ryana z Girony, ale to jsem vzhledem k výskytu poctivé kovářské práce z Východu poněkud fotograficky zazdil:-).
Today, we enjoyed a meeting of two Tupolev TU-154s. The main attraction was without doubt Ural Airlines aircraft that touched down runway 28 at about 9 AM. As for the second Tupolev, it was the Rossiya one parked on the west apron after yeasterday´s arrival. Besides the 154s, there was other traffic in the morning as well - namely CSA Airbus A321 and Ryan´s 737. Nevertheless, with regard to the outstanding visit from the East, I didn´t care about these birds much:-).
Předpokládal jsem, že hlavním nedělním tahákem bude jednoznačně přílet Tůčka Rossija. Jaké však bylo mé překvapení, když jsem na západní stojánce našel ještě další dva zajímavé návštěvníky - dobře známý Jakovlev Jak-42D Tulpar Air a také Fokker 100 International Jet Management. Vedle nich také zaparkoval Tupolev. Západní stojánka se nám proto až do večera, kdy poslední dvě zmíněné letadla odlétly, krásně zaplnila.
I assumed the main today´s event would be Rossiya Tu-154 arrival. What was the surprise when I found another two special planes sitting on the ramp! It was well known Yakovlev Yak-42 of Tulpar Air and Intl. Jet Management Fokker 100. As the Tupolev had parked just near by these aircraft, the west apron was completely full from the morning till the evening while the mentioned Fokker and Yak departed for Yekaterinburg.