Ú N O R / F E B R U A R Y 2008
Dnes odpoledne se vskutku nečekaně na dráhu 28 snesl Iljušin 76 kazašské společnosti East Wing, registrace UN-76010. Podle všeho jde o stroj, který předtím létal s imatrikulací UN-76008. Jelikož západní stojánku okupoval dnes přiletivší An124 (RA-82074), byla mašina odstavena na pojížděčce Alfa, což bylo pro její vyfocení na zemi vekmi výhodné.
This afternoon, Ilyushin 76TD owned by Kazakhstanian company East Wing unexpectedly landed at LKTB. It was plane bearing registration UN-76010. To all appearances, it was formerly flying as UN-76008. As the west apron was occupied by another An-124 Ruslan, Ilyushin has parked on taxiway Alpha in front of the hangars. It means it was very convenient to photograph this nice cargo bird being loaded.
Konečně jsem se dočkali krásné změny typu na lince společnosti Atlant-Soyuz z Moskvy - Tupolevu 154M RA-85709. Při podvečerním odletu mi mašina zapźovala hned ve dvou polohách, za čož patří velký dík pilotům:-).
We enjoyed very nice change of type on regular Wednesday Atlant-Soyuz flight from Moscow. As you can see, it was Tupolev Tu-154M RA-85709. Though the livery is quite simple, it is the registration I like very much. During its evening departure, I had a chance to take photos of the plane in two different angles - for which I have to thank the pilots:-).
I dnes v mém hledáčku dominoval provoz krásných nákladních letadel. Ráno odlétl An-124, na rozdíl od předešlého dne bylo přítomno slunce a k odletu byla použita dráha 10, takže jsem měl možnost vytvořit fotky odlišné od těch předchozích. O něco později přistál poněkud netradiční návštěvník - Airbus A300F turecké společnosti Kuzu Cargo TC-KZY. Oko spottera by jistě potěšilo, kdyby k nám stroje této společnosti miřily častěji, jelikož každý z jejích šesti kousků má ocas v jiné pastelové barvě:-).
As well as during the last week, nice cargo planes dominated in my view finder again. In the morning, An-124 took off leaving fantastic amount of smoke over the runway. In contrast to the day before, sun helped my effort to take the most interesting shot possible. A bit sooner, quite unusual (at LKTB) A300F of Turkish company Kuzu Cargo touched down. We would certainly appreciate to see them more often since this spotter-friendly carrier owns 6 A300s and every machine has its tail in different colors
Dnešní fotky jsou ve znamení Ruslanů ruské přepravní společnosti Volga-Dnepr. Ráno za poněkud nepříznivého počasí odlétla mašina registrace RA-82045, za mnohem lepšího světla pak odpoledne přistál další kousek, kterého jsem si naplno užil v ose dráhy:-). Celou přehlídku si nenechali ujít ani bezesporu nejznámější návštěvníci loňského CIAFu:-).
Today´s photos are in token of Ruslans operated by Russian Volga-Dnepr. In the morning, I captured RA-82045 registration leaving Brno airport. Nevertheless the weather got worse before its departure. At about 3pm, I enjoyed landing of the second Condor in the rwy axis line. In addition, this afternoon touchdown took place in far better light. And by all means the most famous visitor of last year´s CIAF didn´t forego this show as well:-).
Další odpolední přílet Velikána Velikánoviče:-).
Just few shots of the Huge Beast.
Dnes se mi povedlo zachytit první z řady návštěv Ruslanů v Brně. Premiéru obstarala registrace RA-82042, která kolem třetí hodiny doplula do Tuřan.
I have managed to capture the very first Antonov 124´s visit from a large number of them in next two weeks.
Večer se na dráhu 10 přihasil americký transportní letoun C-17 Globemaster III. Spíše dokumentační fotka stroje registrace 97-0045.
This evening, American transport plane C-17 Globemaster III touched down runway 10 here at Brno. I post only one photo (of rather documentation character) of this aircraft bearing reg. 97-0045.
Dnešní krásné počasí fotografování velice přálo, zde je výsledek.
Today´s nice weather was very favourable for photographing, here´s the result.
Stejně jako před 14 dny se zde objevil IL-76 společnosti Trans Avia Export, dokonce (k mé velké radosti:-) ) stejné registrace. Světelné podmínky byly při příletu i odletu dost špatné, mnohem mnohem horší, než by se mohlo z mých fotek na první pohled zdát:-).
We saw the same Trans Avia Export Ilyushin 76 as 14 days ago - that means it was machine with registration EW-78779. Light conditions were indeed far worse than it may seem from my shots at first sight - real photographer´s hell:-).