K V E T E N / M A Y 2007
Fotografie letadel, kterými přilétli prezidenti na setkání Czech Summit 2007.
Last two days, we had an opportunity to see a plenty of government aircraft owing to the 14th meeting of Central European presidents Czech Summit 2007, which took place at Brno these days.
Zase Ruslan, tentokrát se snesl z prosluněných výšin přímo do bouřky a na mokrou runway. Špatné počasí trochu vykompenzovaly vodní efekty vytvářené po dosednutí. No a kromě ruského medvěda se jako obvykle na letišti nacházel i Ryan, reg. EI-CSX.
Today, we have enjoyed arrival of Antonov An-124 Ruslan again. Weather was getting worse and worse during my spotting, a thunderstorm broke out shortly before landing of this great Russian aircraft.. On the other side, photos are quite interesting thanks to the huge amount of water on the runway.
Na letu společnosti Travel Service z PMI byl k všeobecnému potěšení nasazen turecký bulík spol. Corendon Airlines TC-TJC. Do Prahy potom odlétlo ATR 42 OK-KFN Později se dostavila celomodrá mašina Ryanairu ve zbarvení Cable and Wireless. V podvečer se zde třikrát objevil Boeing 737-300 Karthago Airlines, v prvních dvou případech se jednalo o registrace TS-IEC a TS-IEE, na třetí opožděný stroj jsem nečekal.
Toady´s TVS flight from Palma Mallorca was served by the aircraft leased by Travel Service - Corendon Airlines Boeing 737-400 TC-TJC. Besides this, ATR 42 OK-KFN departed for Prague. Later that afternoon, we have seen Ryanair´s Cable and Wireless logojet and two Karthago Airlines Boeings 733. In fact, one more KAJ Boeing was expected to arrive in the evening however the flight was delayed.
Další a (doufejme, že jen prozatím) poslední Tupolev společnosti KMV se dostavil dnes večer. Narozdíl od předchozích návštěv se jednalo o registraci RA-85715.
The last Russian charter flight (and we hope that it´s last flight just for the present) operated by KMV arrived this evening. In contradistincion to preceding visits of Kavminvodyavia Tupolevs, I had an opportunity to see aircraft bearing registration RA-85715.
Musím řict, že dnes se mi opět vyplatil poslech frekvence Brno Radar. Kolem dvanácté hodiny se na totiž ozval stroj hlásící se volacím znakem ruské společnosti Volga Dnepr. neváhal jsem ani vteřinu a ihned vyrazil k dráze 28. Po chvíli čekání se na finále objevil majestátní Antonov An-124 Ruslan, registrace RA-82081. Chvíli poté se mi ještě před objektiv připletl Airbus 321 ČSA, reg. OK-CEDník.
I have to say that listening to the radiscanner has indeed payed off today. At about noon, a machine vith Volga Dnepr Airlines callsign suddenly sounded. That´s the reason why I fit out to the place near treshold of rwy 28 without hesitation. After a few minutes of waiting, I witnessed typical smoky touchdown of breathtaking An-124 Ruslan. Afterwards, I took a couple of shots of CSA A321 OK-CED performing visual approach for rwy 28.
Z oparu se dnes ráno vynořil krásný nákladní stroj - Iljušin IL-76TD ve slušivých barvách ázerbajdžánské společnosti Silk Way Airlines, reg. 4K-AZ19. Krátce po poledni se ladně odlepil a vydal na další cestu.
Today, on a misty morning, we had a chance to see nice freigter from Azerbaidjan - Ilyushin Il-76TD in very nice Silk Way livery. Shortly after noon, machine of registration 4K-AZ19 lifted off runway 10 and made for Baku.
Po skončení náměšťského dvoutýdenního cvičení Flying Rhino jsme opět měli možnost spatřit histrorický Vickers VC10 RAF. Počasí si přichystalo příjemný bonus v podobě zatažené oblohy a mrholení.
After the end of military training called Flying Rhino, always welcomed oldtimer Vickers VC10 visited Turany airport. Unfortunately, weather was, in a word, awful.
Dvakrát se u nás dnes zastavil Tu-154M společnosti Kavkazskie Mineralnye Vody. Opět se jednalo o stroj registrace RA-85746, který v podstatě celý den obsluhoval lety z a do Brna, trasa byla Moskva/Vnukovo-Brno-Rostov na Donu-Brno-Moskva/Vnukovo. Večerní let měl zhruba hodinové zpoždení, takže na odlet jsem už nečekal. Kromě toho zde dnes poletovali Rakušáci s Fokkerem a Dashem 8-400, což ovšem zdokumentováno nemám. Také se zde odpoledne otočil obligátní Ryan, viz níže...
Today, we have noticed two visits of KavMinVodyAvia Tupolev Tu-154M, registration of aircraft was in both cases RA-85746. It´s no wonder, because this plane served flights from/to Brno for almost all-day (en route Moscow-Brno-Rostov-Brno-Moscow). Besides this, two AUA machines were training here - Fokker 70 and Dash 8-400.
V souvislosti s veletrhem IDET se nám zde zjevil Tupolev Tu-154M AČR trupového čísla 1003, jehož výskyt je záležitostí pozitivní, jelikož za nepříliš dlouhou dobu budou mašiny tohoto typu vyřazeny (což pozitivní ze spotterského hlediska pochopitelně není). Přo svém odletu Tučko stíhalo Ryana EI-DAK, takže se mi v hledáčku kousek od sebe zajímavě motala dvě velká letadla.
Czech Air Force Tupolev Tu-154M was at LKTB today (in connection with military trade fair IDET). Its appearance here was quite positive event for me since this type is going to be fully replaced by A319CJ soon.
Pěkný dopolední provoz. Travel Service se opět ukázal se svým logojetem propagujícím Letiště Praha, zřejmě proto, aby v Brně všichni jasně viděli, že příště už jen z Prahy...:) Společnost nám bohužel opět dělal poslední dobou obvyklý heat haze.
Just briefly and simply today - we enjoyed nice, but quite common morning traffic.