D U B E N / A P R I L 2007
ČSA konečně vyrazily na tréninky se širokotrupou ráží - Airbusem A310 OK-YAC. Jen vzduch se bohužel nevídaně vlnil...
Just captured CSA A310 training. Unfortunately, photos are of poor quality due to terrible heat haze.
Dnes nás návštěvou poctil očekávaný a vítaný Tupolev Tu-154M, přilétnuvší z Moskvy Vnukova. S akceptovatelným zpožděním se stroj registrace RA-85746 snesl na dráhu 10. Po necelé hodině vyhřívání se před novým terminálem odlétl za krásného zvuku Solověvů přes "KchchhotelLimaVictor" do Rostova na Donu.
We have enjoyed first arrival of KMV Tu-154 today. It arrived from Moscow-Vnukovo with one-hour delay. After another hour of standing at middle apron, it departed for Rostov-on-Don via NDB beacon HLV pronounced by Russian pilot as KhhchotelLimaVictor.).
Odpoledne se k nám z Anglie dostavil Hecules C130J Královského Letectva. Posádce se zde zřejmě zalíbilo, neb odložila odlet jednou, podruhé, potřetí i počtvrté a když se konečně rozhodla vyrazit, už byla na nějaké focení dost tma. Takže jen fotka ze západní stojánky. No a spatřen byl i obligátní Ryan, co dodat..
Dopoledne jsme zde měli jednu celkem zajímavou událost - první návštěva stroje registrace OK-TVD v reklamním zbarvení. A že úder kol takového letadla je významný kat pochopila i spousta spottersky příkladně uvědomělých zajíců:-). K večeru se nám po delší době předvedl opět Vickers VC 10 RAF XV108, jehož let do Brna byl spojen s česko-britským cvičením Flying Rhino. Jen si teda pánové z RAF mohli vybrat dráhu 28, u které jsem čekal, proti slunci se nefotí nejlíp. Nicméně nutno říci, že odlet byl opět spektakulární a dechberoucí, mašina (nebo spíš raketa?) se na svoji vzdušnou pouť dostala již někde mezi pojezdovou Bravo a Charlie.
Opět jedna návštěva z jižní Itálie, tentokrát z města Lamezia-Terme. Boeing 737-300 s irskou registrací EI-DVA přivezl zřejmě slušný počet cestujících, což jsem usoudil podle tří autobusů vyčkávajících u terminálu. Zpět mašina také neletěla prázdná. Na obloze se konaly závody dvou strojů C-17 Globemaster, které letěly v krátkém sledu po sobě.
Z jihoitalského Reggio di Calabria se nám večer na dráhu 28 snesl vítaný typ "Mad Dog" MD-82 společnosti ItAli Airlines, která zde již dřív byla viděna, ovšem pouze s proudovým Dornierem 328. Z jižních krajin letadlem přiletěla skupina lidí, která se na první pohled příliš neodlišovala od běžných cestujících, ovšem zpět bylo letadlo naplněno dětmi, které se při nástupu chovaly na naše poměry poněkud nestandardně. K mašině se většina z nich řítila jako o život, přičemž vydávala řev jako někde na fotbalovém stadióně nebo před středověkou bitvou:). Pohled na stroj ovšem zkazily schody šikovně zastavené na kraji stojánky:(.
Nice McDonnell MD-82 operated by ItAli Airlines arrived from south-italian city Reggio di Calabria. This carrier was already seen here with a Dornier 328Jet. As far as the type is concerned, I was glad to see this MD-82 here, as these machines are unfortunately a bit rare visitors at LKTB. However we will have an opportunity to see a couple of them on the occassion of Bulgarian Air Charter summer flights this year. The plane picked up approximately 150 Italian children, whose behaviour was quite unusual while boarding the aircraft, they were screaming extremely loudly and insanely running towards the machine:).
Dnes nám odlétl včera se zjevivší Antonov An-124 Ruslan. Při odletu z dráhy 10 se mrštně odlepil někde na úrovni pojezdové Charlie, čímž jasně ukázal, že on jarní únavou teda rozhodně netrpí.
Today, I have captured departure of the Ruslan which had landed at Turany yesterday. I have witnessed really rapid take off as this stunning machine lifted off after about 900 metres of run.
Opět jsme zde viděli kousek z Antonovovy konstrukční kanceláře, ovšem tentokrát značně objemnou obludu - Ruslan společnosti Volga Dnepr. Přes původní záměr využití dráhy 28 si piloti nakonec vybrali desítku, a proto jsou fotky z přistání poněkud rozostřené horkým vzduchem.
Another type from Antonov´s designing office touched down at LKTB - huge and breahtaking monster An-124 Ruslan. Despite the primary intention of Volga Dnepr Airlines pilots to perform approach for runway 28, they laneded on rwy 10 due to relatively strong eastern wind, so that the photos are of lower quality owing to the omnipresent heat haze.