foto

B R E Z E N / M A R C H 2007

D U B E N / A P R I L 2007
27.03.2007

Dnes nás navštívil opravdový veterán - Antonov An-12A společnosti AeroVis Airlines UR-CBF. To jsem si nemohl nechat ujít a vydal jsem se k desítce. Přilétávajícího Ryana jsem zastihnul vyklízet přes twy Echo. Následovalo přemístění k Herbstu za účelem pořízení alespoň trochu ucházejících fotek Anduly. Mezitím, co jsem se plně věnoval focení anduly, přilétl Dornier 228 společnosti Arcus Air, který odtaxoval na západní stojánku a zastavil vedle An-dvanáctky. Po nějaké době se odebírám zpět domů, když se najednou ozývá volací znak VIZ 2390 a následně je započato spouštění motorů. Krátce před půl sedmou se stroj ukrajinského dopravce AeroVis Airlines odlepuje od dráhy a za náležitých sazometných efektů opouští podvečerní Brno.

Today, we have witnessed a real old-timer at the airport - Aerovis Airlines Antonov An-12A UR-CBF. I couldn´t just miss this, so I fit out to the rwy 10 in the afternoon. On my way, I took shots of Ryanair´s B738 vacating via twy E after its journey from STN. Then, I moved to the spotting place near Herbst Aero for taking a couple of acceptable pictures. While I was being fully focused on photographing Antonov, Arcus Air Dornier 228 arrived. This German taxied to the cargo apron and stopped just near by the Ukrainan An-12. After few minutes, I was already returning back home, but suddenly, guys from Aerovis requested engines start up. Shortly before half past six o´clock, the smoking machine lifted off rwy 10 under callsign VIZ 2390.


23.03.2007

Z tureckého Istanbulu se dnes odpoledne na kus řeči zastavila hezká návštěva - nákladní Airbus 300 společnosti ACT Cargo TC-ACC. Od rána na západní stojánce postávala další krásný cargo stroj - Iljušin 76 ruské společnosti Aviacon Zitotrans. Kromě toho zde opět poletoval rakouský Dash 8-400 OE-LGI. Odehrála se ale také poněkud smutnější událost - poslední let linky společnosti Cirrus Airlines do Mnichova, dnes obsluhovaný Dornierem 328 D-CIRC. O důvodech neúspěchu tohoto spojení polemizovat nebudu, k tomuto tématu toho již bylo napsáno dost a dost. Každopádně jistou útěchou je, že lince do Prahy, která byla zavedena jako reakce na aktivitu C9+LH, se celkem daří, dnes bylo nasazeno opět kapacitně větší letadlo ATR 72, reg. OK-XFB. Ještě dodávám, že kvůli mizernému počasí jsem se vzdal myšelnky vyfocení Iljušina na západním apronu, pro úplnost - jednalo se o registraci RA-76352.

ACT Cargo Airbus 300 arrived from Turkish Instanbul today. Weather was maybe the worst and the dullest I have ever experienced while spotting - unfavourable light conditions together with heavy rain, cold and strong wind. Registration of the cargo Airbus was TC-ACC, it was parked near by an Aviacon Zitotrans Ilyushin IL-76TD, which was at the Turany since the morning. Austrian Arrows Dash 8-400 OE-LGI was performing touch-and-go landings. However, not everything regarding traffic was positive today - we´ve also seen the very last regular flight from/to Munich. Cirrus Airlines went to the cancellation due to long-term non-profitability of this connection (caused by badly-managed promotion and really too high fares in my opinion). On the other hand, CSA airline to Prague is quite successful, ATR 72 served today´s afternoon flight instead of smaller ATR 42.


18.03.2007

Takhle pěkně zrána preventivně poslouchám radioscanner, co kdyby náhodou... A ozve se volačka BEC033. Volačka společnosti Berkut Avia. Iljušin. Iljušin 76, který vždy rozehřmí oblohu. Takže co jiného jsem mohl udělat, než okamžitě vyrazit k dráze 28. Mašina registrace UN-76371 předvedla za bočního větru opravdu krásné přistání. Stroj této imatrikulace jsem již jednou viděl, před několika měsíci jsem prakticky ze stejného místa pozoroval tento kousek při odletu.

I´m used to listening to the receiver just by preventive reasons, it´s one of well-tried ways how to catch unuasual and unexpected machines landing/taking off here. Today, this activity enabled me to see another outstanding plane. In the morning, callsign BEC 033 sounded at once, just for an explaination - callsign of one of numerous Kazakhstanian carriers operating IL76s - Berkut Air State Company. So I imeediately fit out to the treshold runway 28. Skilled pilots performed really a nice crosswind landing.


14.03.2007


13.03.2007


12.03.2007

Na lince z Prahy nás dnes mile překvapil Boeing 737-500 OK-DGL, tedy letadla v zajímavých barvách připomínajících osmdesátileté výročí založení ČSA. Mimochodem, kolem šesté hodiny se dráhy letiště dotkla kola dalšího Ruslana společnosti Polet Flight, tentokrát mašina nesoucí registraci RA-82068. Jistou zajímavostí je, že stroj přistával na dráhu 10.


11.03.2007

Přidávám další fotky Ruslana, tentokrát pořízené za denního světla pořízené v předvěčer odletu. Kolem sedmé hodiny (jak jinak než za tmy) se Antonov vytratil za neuvěřitelně tichého bzučení Lotarevů kamsi do temnoty nadcházející noci.


09.03.2007

Po více než dvou měsících jsme byli opět rozveseleni příletem Ruslana, tentokrát společnosti Polet. Mašina se kolem půl sedmé snesla na dráhu 28, projela až na samý konec, provedla backtrack, vyklidila via Bravo a usadila se na twy Alpha. Byla sice již tma, ale něco se vyfotit dalo, výsledek posuďte sami....

After more than two months, we were plaased by arrival of An-124 Ruslan, this once Antonov operated by Polet Flight airlines. The Ruslan touched down at half past six o´clock, it means at gloom, but I did my best, here is the result...


03.03.2007

Dnes nechutně brzo poránu se nám splašil Iljušin 76 Uzbekistan Airways/Qanot Sharq UK-76353. Po chvíli nesmělého poblikávání nastartoval, rozvášněnými Solověvy celé Tuřany probudil, na konci dráhy se ladně odlepil, poblíž ODNEMu se rusky rozloučil a do uzbeckého hlavního města se vydal. Světelné podmínky byly jako obvykle nepřímo úměrné atraktivitě foceného stroje, no ale co nadělám... Na druhou stranu je potřeba říci, že ta rudá jizva na obzoru nebyla nezajímavá.

Early in the morning, Uzbekistan Airways / Qanot Sharq IL-76 departed to Uzbekistanian capital. Unfortunately, light conditions were quite terrible as usual when I have an opportunity to see an interesting machine.


02.03.2007

Hezkým březnovým východním překvapením se stal Iljušin IL-76TD reg. UK-76353 v barvách Uzbekistan Airways, kterýžto je provozovaný zřejmě společností Qanot Sharq, o čemž svědčí také nápis na trupu. A zajímavá rakouská Cessna 208 Caravan OE-EMU neúnavně létala okruhy.

We had nice March surprise here today - Ilyushin 76TD, reg. UK-76353 in Uzbekistan Airways livery with Qanot Sharq titles (Qanot Sharq is a cargo carrier form Uzbekistan). And interesting Austin Jet Cassna 208 Caravan OE-EMU was tirelessly training for hours.


01.03.2007

Opět rakouský Dash 8-400, tentokrát registrace OE-LGA, předvádějící se při přiblíženích na dráhu 28. Kromě toho jsem po poměrně dlouhé době viděl dvě větší mašiny na finále hned za sebou - právě onen Dash, který byl zuřivě pronásledován Ryanem EI-CST.

Another Austrian Dash 8-400 (the reg. OE-LGA) was training landings here. After some time, I have witnessed two relatively big machines on final rwy 28 at the same moment again - AUA Dash 8-400 and Ryanair B738.


Ú N O R / F E B R U A R Y 2007