foto

Ú N O R / F E B R U A R Y 2007

B R E Z E N / M A R C H 2007
23.02.2007

Rakušákům se opět zastesklo po létání v Brně, a proto se dnes rozhodli učinit přeskok z Vídně za účelem opakovaného pojíždění kolem fascinujícího terminálu, přistávání a následného odlepování, tedy jinými slovy oné spottersky vděčné aktivity zvané tréninkové lety. Pro svoji činnost si vybrali dlouho neviděný typ Dash 8-400, reg. OE-LGI.

Today, not CSA, but Austrian Arrows decided to visit such a stunning and great airport as Brno on the occasion of training flights. They´ve chosen the Dash 8-400 which was unobserved here for more than one year as I remember it well... The registration was OE-LGI.


22.02.2007

Krátký výlet za účelem vyfocení Ryana aneb co mě asi tak mohlo napadnout za nádherného slunečného odpoledne...

Today, I decided to go for spotting in the last-minute. I have just taken a couple of shots of the Ryanair (reg. EI-DAT) landing on rwy 28 and went back home.


20.02.2007

V ČSA naznali, že již drahnou chvíli nehoblovali v Brně dráhu při výcvikových letech a tudíž se rozhodli s tím něco dělat. To něco znamenalo přibližně dvacet letmých přistání Airbusu 320 OK-GEA na dráhu 28 a tři krátke pauzy pro výměnu pilotů. V průběhu tréninků ještě odlétl další kousek ČSA - ATR 42 OK-JFK, který si to na dráhu střihl zkratkou přes spojku Delta. A na lince do Mnichova byl opět nasazen Dash 8-100 D-BOBO.

After a relatively long time, we enjoyed CSA A320 training flights. The guys performed here about twenty touch-and-gos for rwy 28 and several full stops, so I had quite a long time to attempt to take shots as well as possible. Meanwhile the Airbus was training, another CSA plane - the ATR 42 OK-JFK departed. And shortly before four o´clock, the Dash 8-100 D-BOBO took off, heading for Munich.


15.02.2007

Jelikož byl armádě nedávno dodán imperialistický výdobytek zvaný Airbus A319 Corporate Jetliner, bylo nasnadě, že se dříve nebo později bude trénovat. A taky že se trénovalo. Za pěkného počasí v Pardubicích a za "ještě krásnějšího" u nás:-). Při prvním odpoledním průletu jsem se nacházel u terminálu, takže fotky z tohoto okamžiku spíše nejsou než jsou. Na co jsem však měl v tu chvíli výhled dobrý byl Dash 8 D-BOBO a ATR 72 OK-XFC. Při dalším low pass jsem zaujal strategickou pozici u rwy 28 a fotky se snad alespoň trochu povedly.

Few weeks ago, Airbus A319 Corporate Jetliner was delivered to Czech Air Force, therefore it had been plain enough we would have oportunity to see this bird training. Spotters at Pardubice airport enjoyed the macine during nice weather, however it was rainy and misty while Airbus had been training here. I have witnessed two fly-bys in all. During first one, I was situated nerby terminal building, so shots are of poor quality. On the occasion of being next to the apron, I photographed Cirrus Airlines Dash 8 and CSA ATR 72. During next low pass, I shifted to more convenient place, so results are much more better.


14.02.2007

Den ode dne je nám shůry posíláno čím dál tím více světla, a tak se linka Ryanairu do Londýna pomalu stává fotitelnou. Dnešní irský vyslanec nesl registraci EI-CSX. Z Mnichova jsem se dočkal namísto okoukaného Dorniera zajímavého a poslední dobou častého typu De Havilland Canada Dash 8-100.

Day by day, spotters are given by more nad more light, spring season is approaching after all. So that I was already able to take a pictures of Boeing on the late afternoon Ryanair flight from Stansted. And C91712 flight to Munich was flown by quite interesting Dash 8-100 D-BOBO instead of well known Do328.


08.02.2007

Dnes nám z Cirrus Airlines poslali malé proudové překvapení - Dornier 328 Jet D-BGAQ. Kromě toho zde ještě trénovala Cessna 525 OE-FIN společnosti Jet Alliance. Před příletem Ryana se obloha zatáhla černými mračny a na nějaké focení nemohlo být pomyšlení.

Today, Dornier 328Jet serviced schduled flight to Munich instead of common turboprop Do328. Registration of the plane was D-BGAQ. Apart from this, Cessna 525 OE-FIN operated by Jet Alliance performed a couple of touch and go landings on rwy 28. Shortly before arrival of Ryanair, sky was clouded over and it was unthinkable to shots.


L E D E N / J A N U A R Y 2007