foto

L E D E N / J A N U A R Y 2007

Ú N O R / F E B R U A R Y 2007
27.01.2007

Zase se nám tu předvedl jeden celobílý nákládní Iljušin s moldavskou registrací - Il-76T společnosti Jetstream Airlines. Stroj na našem letišti pobýval, jak už u moldavských Ilů bývá zvykem, dost dlouho - od čtvrtka až do nedělního večera, kdy odletěl kamsi do teplých krajin. V sobotu jsme na letišti měli kromě této mašiny možnost zhlédnout ještě běžný provoz - například ATR 42 ČSA z Prahy.

Another completely white cargo Ilyushin bearing Moldavian reg. showed itself - Jetstream Airlines IL-76T ER-IBP. The machine was situated at the field, as is the custom of Moldavian Ilyushins, for quite a long time - from Thursday to Sunday evening when departed. On Saturday, common aircrafts were seen at the airport - for example CSA ATR 42.


24.01.2007

Napadlo trochu sněhu a v Praze se tím pádem nelétalo, takže se nám zde uhnízdilo ATR 42 OK-KFM (které ráno nemohlo vyrazit zpět do Prahy na lince OK039) a divertovaný Airbus 320 OK-LEF. Mimo to přiletěl běžný Ryanair z Londýna, tentokrát registračka EI-DCE. A terminál ve sněhovém hávu vypadal docela hezky...

Prague-ruzyne airport was closed due to snow for more than one day, therefore ATR 42 OK-KFM stayed at Brno (couldn´t depart on schduled morning flight OK039 back to PRG) and CSA Airbus 320 enroute Yekaterinburg - Prague diverted to Turany. Besides these machines, Ryanair´s Boeing arrived from London, today´s registration was EI-DCE. And the terminal building covered with snow looked very nice in my opinion.


21.01.2007

Opět jsme se dočkali rakouského zpestření jinak nudného provozu - trénující Fokker 100, registrace OE-LVA. Výměna posádek probíhala jako obvykle na twy Alpha. Pár chvil sledovalo okruhy také zpoza mraků vykouknuvší slunce, takže se dokonce občas dalo fotit...

We have already waited to see Austrian Arrows Fokker 100 of registration OE-LVA. Cloudiness was very changeable today, so light conditions were sometimes good beyond expectation.


11.01.2007

Stejně jako včera, tak i dnes k nám zavítalo ATR 42 společnosti Croatia Airlines. Jeho návštěva souvisela se zamýšleným leteckým spojením Brna a Zadaru. No uvidíme. Registrace chorvatského stroje stroje byla 9A-CTS. Nad podmínkami pro focení jsme zrovna nejásali, poměrně dost foukalo, což při expozičních časech v řádech několika vteřin nedělá dobrotu. A aby to bylo ještě zajímavější, tak zrovna ve chvíli, kdy stroj nahazoval, se nad letištěm vyřádila dešťová přeháňka.

As well as yesterday, Croatia Airlines ATR 42 arrived here. Visit of this plane here was connected with discussion about potential Brno-Zadar scheduled airline. We´ll see... Mentioned ATR 42 bears registration 9A-CTS. Weather conditions were quite unfavourable - it blew strongly and in addition it started to rain just at the moment of engine start up.


04.01.2007

Dnes k nám dorazil ze spotterského hlediska velmi vítaný typ východní provenience - Tupolev Tu154M společnosti Atlant Soyuz. Krátce po čtvrt na pět dosedl na dráhu 28 jako let AYZ 9719 z Moskvy Vnukova. Bohužel bylo Tučko zastaveno velice nešťastně, takovým způsobem, že se z vyhlídkového místa dala bez obtíží fotit jen nenasvícená polovina trupu. Po necelých dvou hodinách pobytu na letišti se stroj odlepil z dráhy 10 a za rozvážného stoupání nabral směr Moskva.

Today, we were glad to see very welcomed and rare type from spotters´ point of view - Russian Tupolev Tu-145M possessed by aiviation company of Moscow governement - by Atlant-Soyuz Airlines. Shortly after 4:15 PM, this great beast touched down runway 28 as flight AYZ 9719 from Moscow-Vnukovo. Regrettably, Tupolev was parked at middle apron in the way that we vere only able to take some shots of lightless side of fuselage. After two hours of standing at apron of our airport, this great machine took off rwy 10 and fit out back to Russian capital during very gently climbing.


03.01.2007

Včera kolem šesté hodiny se nám tu zjevil Iljušin-76, tentokrát společnosti Aviacon Zitotrans, která létá zejména do/z Bratislavy a je tuším taky největším přepravcem nákladu na letišti M.R. Štefánika. Stroj nesoucí registraci RA-76386 byl zaparkován na západní stojánce tak, že se zdálo, že nejvhodnější místo pro pořízení snímků bude plocha vedle terminálu. Ovšem výhledu odtud bránily český Piper 32 a německý Beechcraft. Proto bylo nutno ruskou mašinu vyfotit z místa kousek za nepoužívanými hangáry Aeroklubu Brno.

Yesterday about six o´clock, Aviacon Zitotrans IL-76 landed at Turany. Machine bearing reg. RA-76386 was parked at west apron as usual. It seemed to me that observation deck is the most advantageous to take several pics, but two aircraft obstructed view from there. Therefore I fit out to the place on the other side of the rwy.


01.01.2007

Podle jisté tradice se dle průběhu prvního dne v roce odvíjí celých následujících 364 dní. Což sice, jak všichni víme není pravda, neb by dle této logiky po celý rok spousta lidí zákonitě trpěla bolehlavem, no ale budiž. Tak jsem se vypravil vyfotit večerního Ryana, tentokrát registrace EI-DAH. Po odletu stroje zpět do Londýna jsem se ještě nechal nějakou chvíli ohromovat interiérem odletového terminálu.

According to the tradition, New Year´s Day is the same as your first day when you take aviation photos. So it was absolutely necessary to go for spotting today. Here is a couple of shots of Ryanair B738 EI-DAH and also from the inside of new departure hall.


P R O S I N E C / D E C E M B E R 2006