foto

P R O S I N E C 2006

Leden / January 2007
27.12.2006

Konečně jsme měli možnost v Brně zhlédnout Antonov An-124 Ruslan společnosti Volga-Dněpr. Tedy společnosti, která zde předtím ještě nikdy nebyla a jako jediná nám chyběla do trojlístku aerolinií ADB, Polet Flight a právě Volga Dněpr, tedy tří největších provozovatelů Ruslanů. Navíc její letadla jsou opatřena skutečně krásným, zářivě lesklým a designově zdařilým nátěrem. Ač se všeobecně mělo za to, že stroj přiletí z Lipska, nebylo tomu tak, Ruslan se k nám vydal z norského Osla. Pro úplnost dodám, že registrace je RA-82074. Kromě tohoto krásného stroje se naskytla dobrá příležitost vyfotit nákladní BAe 146 TNT OO-TAU, které se ze strachu před sežráním ruským obrem uchýlilo na střední stojánku:-).

Finally we had an opportunity to see Volga-Dnepr Antonov An-124 Ruslan at Brno airport. It means Ruslan owned by company which has never been here before. Volga-Dnepr was also only one carrier from trinity of the largest Antonov An-124 operators (ADB, Polet Flight and VDA) whose Ruslans have never landed here. In addition VDA aircraft bear really awesome and perfectly designed livery. General opinion that the aircraft would arrive from Leipzig wasn´t right, this great freighter flew from Norwegian capital Oslo. Registration was RA-82074. Besides this stunning plane, I took a couple of shots of TNT BAe 146 which was a bit afraid of the Russian beast and on this account it was parked at middle apron more likely used for passenger aircraft:-).


26.12.2006

Opět jsme tu měli tréninky Austrian Arrows, tentokrát s již viděným strojem registrace OE-LVA ve standartním zbarvení. Mezitím co probíhaly letmá přistání na dráhu 10 odlétl do Egypta Boeing 737-400 ČSA OK-VGZ.

We had trainings of Austrian Arrovs here again, this time with already seen Fokker 100 OE-LVA in standart colour scheme. Meanwhile this bird was making circuits for runway 10, CSA Boeing 737-400 OK-VGZ departed for Egypt.


25.12.2006

Vánoční nadílka pokračuje! Dnes jsme si užívali tréninkových letů rakouského Fokkeru 100 AUA OE-LVG v opravdu krásném zbarvení skupiny Star Alliance. Počasí se tohoto pozdního odpoledne neskutečně vydařilo, měkké světlo ze zimního slunce dalo vzniknout snímkům, na kterých je letadlo medově zabarveno. Ještě jistá zajímavost ohledně tohoto Fokkeru - předtím než začal létat v barvách Austrian Arrows sloužil u Slovak Airlines.

Christmas box for spotters is still going on! Today we enjoyed trainings of Austrian Fokker 100 OE-LVG in special Star Alliance livery. Weather was simply amazing on that late afternoon, soft light from winter sun was quite nice and made shots yellow tinted. I should add one matter of interest regarding this plane - it was previously used by Slovak Airlines.


23.-24.12.2006
24.12.2006

Sám od sebe bych na letiště dnes asi nešel, ale jelikož jsem stejně musel jít na vycházku s pejskem, opět zamířil jsem k vyhlídkovému místu vedle terminálu. Světelné podmínky byly znatelně lepší než včera. Fotografie možná vzbuzují dojem, že jsou pořízeny v pozdních odpoledních hodinách, ale není tomu tak, snímky jsou pořízeny kolem třinácté hodiny. Kromě Jaka-42D jsem ještě zaznamenal pohyb záchranného vrtulníku Eurocopter 135 OK-BYF.

Today, I wouldn´t have fit out to the airport just by myself, but anyway I had to walk my dog, so I tried to take a pictures of Centre-Avia Yakovlev Yak-42D once again. Light conditions were noticeably better than yesterday. Shots might make an impression they were taken at sunset, however it´s not true, I took them one o´clock PM. I also noticed departure of emergency Eurocopter EC 135.



23.12.2006

Již potřetí nás navštívil Jakovlev 42 ruské společnosti Centre Avia přiletivší z moskevského letiště Domodědovo. Potěšil mě fakt, že dorazila jiná mašina než ta, která se zde objevila na konci listopadu. Konkrétně to byl stroj nesoucí registraci RA-42385 a pojmenovaný po sovětském fotbalistovi Juriji Morozovovi.

Our airport was visited for third time by quite nice Centre Avia Yakovlev Yak-42D which arrived from Moscow airport Domodedovo. I was pleased by fact aircraft was of other registration than before, concretely it was machine bearing reg. RA-42685 and named after Russian football player Jurij Morozow.


20.12.2006

Tak jsem se zase po nějaké době vydal vyfotit večerního Ryana. Tentokrát z londýna dorazila reistrace EI-CSY. Stroj byl na stojánce ze spotterského hlediska trochu nešťastně postaven; na trup dopadalo opravdu málo světla z letištních lamp.

After some time, I went to the airport to take some evening shots of Ryanair B738, today´s registration was EI-CSY. From spotter´s point of view plane was parked quite inconveniently, quality of the images absolutely corresponds with very poor lighting of the aircraft.


04.12.2006

Včera pozdě večer se nám tu zjevil Iljušin 76T registrace ER-IBD. Zdroje uvádějí, že stroj patří společnosti Airline Transport Inc., ale piloti se hlásili volacím znakem Jetstream airlines JSM, takže nevím... Dnes jsem se rozhodl učinit pokus o vyfocení mašiny. Už mám vyzkoušeno focení za všelijakých meteorologických podmínek, ale tentokrát bylo počasí opravdu nejhorší jaké pamatuju. Přesto jsem na letišti našel poměrně velké množství nejruznějších létajících strojů. Vedle Iljušina ještě postávalo nákladní BAe 146 společnosti TNT OO-TAD a o kus dále na střední stojánce mnichovský D-CIRC, z Prahy opět dlouhé ATRo - OK-XFA, Falcon 2000 portugalské společnosti Netjets Europe a Diamond DA-42 OK-TPF z Aeroklubu Zbraslavice.


Listopad / November 2006