L I S T O P A D / N O V E M B E R 2006
Dnes jsme měli možnost vidět zajímavého ruského návštěvníka - Jakovlev Jak-42D společnosti Centr-Avia přilétnuvšího z Prahy. Těsně před touto vítanou mašinou dosedl americký Gulfstream IV společnosti Appache Corporation reg. N404AC. Docela mne překvapila hladina hluku, kterou letadlo na finále dráhy 28 vydávalo, nepamatuju si, že bych toto někdy Gulfstreamu zaznamenal. Pak již dosedl nadevše očekávaný Jakolev registrace RA-42368 a usadil se na střední stojánce, tudíž jsem se vydal pořídit několik snímků ještě od terminálu. Při té příležitosti jsem zachytil ATR 72 ČSA OK-XFC a Dornier Cirrus Airlines D-CIRC.
Today we had nice Russian visit here - Centr-Avia Yakovlev Yak-42D arriving from Prague. Just before landing of this grateful machine American Gulfstream IV owned by Appache Corporation touched down. I was quite surprised by pretty high level of noise when aircraft was on the final rwy 28. I really don´t remember I have ever noticed Gulfstream is so loud. Then Yakolev (bearing registration RA-42368) expected more then anything else arrived and parked on middle apron, so I fit out to take a couple of photos from nearby of the terminal.
Pro dnešek tu mám jen jednu fotku startujícího ÁTRa Cimber Airu. Kvalita je dost špatná, berte to prosím s velkou rezervou.
Just one photo from Cimber Air ATR departure - quality of photos corresponds with poor light conditions.
Airbusům 321 společnosti ČSA se na brněnském letišti nejspíš zalíbil nový terminál. Například dnes se tu tyto stroje stihly během dopoledne otočit třikrát, a to je třeba ještě dodat, že ČSA má A321čky pouze dvě. Po příletu registrace OK-CEC z Hurghady dorazil také z Egypta OK-CED. Ten pak pokračoval do Ostravy. Airbus Reg. OK-CEC si na chvíli (přesněji řečeno na hodinu a půl) odskočil do Bratislavy, aby se pak opět vrátil do Brna a vyrazil směr Hurghada. Mezitím přistálo ATR72 společnosti Cimber Air z dánského Billundu. Bohužel mašina sedala na dráhu 28, takže fotky nejsou... Večer jsem se pak ještě donutil jít fotit k terminálu v domnění, že vyfotím Ryana a hlavně to ATRo ze severní Evropy. Ryan se docela povedl, ovšem ten méně nápadný, ale o to zajímavější turbovrtulový stroj jako naschvál zase ne:-(. Před letadlem totiž stál Rakouský Gulfstream OE-HTI. Abych vylepšil skóre, tak jsem pořídil alespoň pár záběrů terminálu.
Today, we had an opprotunity to see CSA Airbuses 321 three times during one morning. For an explanation - Czech airlines own only two of these aircraft. At first, both A321s (OK-CED and OK-CEC) arrived from Hurghada. OK-CED continued to Ostrava and OK-CEC flew to near Bratislava and after one and half hour landed in Brno again. Than it departed to Egypt. Meanwhile ATR 72 owned by not very well-known Danish air company Cimber Air arrived from Billund. Unfortunately they performed approach for rwy 28, so photos are missing:(. In the evening, I forced myself to go for spotting to the terrace near terminal. I took some photos of Ryan, however not of Danish ATR - Austrian Gulfstream OE-HTI was parked between viewing terrace and this turboprop aircraft.
Dnešní podvečer jsem se rozhodl vyplnit návštěvou vyhlídkového místa u odletové haly a prověřením možností jakpak se tedy od nového terminálu dá fotit. První věc, nad kterou spotter nezajásá je plot, stejný jako u Herbstu. Nicméně tento problém je pořád řešitelný. Po chvíli zápasení se stativem se mi podařilo fotoaparát pohodlně umístit. Horší věcí už jsou schody zaparkované tak, že brání pohledu na letadlo. Naštestí po příletu Ryana byly jedny ze scohdů přistaveny k letadlu, takže se dalo alespoň částečně fotit, ale k ideálu měly podmínky daleko. Pro úplnost ještě dodám že dnes se nám předvedl stroj nesoucí registraci EI-DHK.
I decided to fill up today´s early evening by visit of view terrace next to the new terminal building and by revision of possibilities to take some photos from here. First thing which doesn´t please any plane spotter at all is terrible fence (not typical one with wire-netting, but something like grate). Nevertheless this problem is still solvable. After few minutes of fight with the tripod, I finally managed to place it comfortably. But I had somewhat bigger problem with mobile steps parked in such a way that obstructed look on the plane. Fortunately, after arrival of Ryanair Boeing (EI-DHK) one of steps was put to the aicraft, therefore I was able to take a couple of shots.
Dnes jen pár fotek z odletu Iljušina společnosti Volga Dněpr... Fotky nic moc, ale co se dá dělat...
Today, I add only few photos of departin IL-76TD. Due to bad weather, photos aren´t of the best quality.
Tentokrát jsem si dal za cíl vyfotit odlet odpoledních linek ČSA a Cirrus Airlines. Z Prahy se nám opět přiletělo ukázat ATR 72, linka je zřejmě opravdu poměrně dost vytížená... Do Mnichova odlétal jako vždy Dornier 328, dnes registrace D-CIRC. Kromě toho byl na letišti Iljušin stejné registrace jako předevčírem a také obligátní BAe společnosti TNT, reg. OO-TAJ.
This time, I had an intention to capture aircraft on afternoon schduled air lines from/to Prague and Munich. CSA ATR 72 arrived from PRG; recently this plane is appearing on this line to Czech capital quite often instead of ATR42, demand for this conection is most likely considerable. To MUC departed as ever Dornier 328. In addition Ilyushin IL-76TD of the same registration as before two days was situated on west apron.
Dnes nás po dvou týdnech opět navšívil IL-76, tentokrát společnosti Volga-Dněpr ve zbarvení společnosti Gazpromavia registrace RA-76446. Při poněkud dlouhém čekání na přílet se ukázalo pár dalších (a menších) strojů, například L410 Turbolet české armády.
Yeah! Another stunning Ilyushin Il-76TD landed here today! For this time it was aircraft of Russian cargo carrier Volga-Dnepr, registration RA-76446. During somewhat longer waiting for arrival a couple of smaller planes were seen, e.g. Czech Air Force Let L410 Turbolet.
Dnes jsme zde opět měli americký transportní letoun Boeing C-17 Globemaster III, reg. 04-4134. Po mém příchodu k prahu dráhy se nestačím divit! Mašina má již nahozené motory, přestože předtím její piloti nežádali o povolení. To přece jen není v našich končinách moc obvyklé, tak mě to trochu zarazilo... Podmínky pro pořizování snímků byly dost hrozné, fotil jsem z ruky na čas 1/50s, no ale snažil jsem se:-).
Today, we had an opportunity to see USAF military transport aircraft Boeing C-17 Globemaster III, reg. 04-4134. When I had arrived near treshold rwy 10, I was a little bit surprised that machine had had started engines up without common ATC approvance. Nevertheless it is not very customary here. Light conditions were pretty poor, I took shots with shutter time 1/50.