Ř Í J E N / O C T O B E R 2006
Dnes se zde opět ukázal Ruslan stejné registrace jako v předevčírem (díky Ondrovi M. za informaci). Mašina sice stála na stejném místě jako v neděli, ale jelikož jsem se k letišti dostal až kolem čtvrté hodiny odpolední, tak byl Antonov jinak a podle mého docela zajímavě nasvícen. Na přílet Ryana byla už dost tma, tak aspoň symbolická fotka.
Today there was An124 Ruslan of same registration as before two days. I took photos at sunset for a change.
Nad ránem se přiletěl ukázat opravdový krasavec z Ruska - dech beroucí An-124 Ruslan společnosti Polet Flight, reg. RA-82080. Je to vůbec první letošní návštěva tohoto obřího nákladního letadla. Navíc ještě ve vskutku povedeném barevném schématu, které se mi (a asi nebudu jediný tohoto názoru) líbí mnohem víc než zbarvení společnosti ADB. Celý den panovalo dost proměnlivé počasí, jen kolem poledne se obloha na delší dobu vyjasnila a mračna protrhala a toho jsem využil pro pořízení těchto snímků. V tuto dobu na letišti ještě trénoval Falcon 2000 OE-HVA společnosti Comtel Air. Jeden ze strojů této rakouské společnosti jsem v Brně již viděl, šlo o poněkud větší třímotorový Falcon 900 OE-ICF.
Really especial Russian aircraft landed at Brno-Turany airport at night. It was great Polet Flight Antonov An-124 Ruslan, reg. RA-82080. It is this year´s very first visit og this gigantic aircraft at LKTB. And in addition indeedly in nice livery, which I like much more than color scheme of Antonov Design Bureau planes (and I think I´m not only one of this opinion). Weather was quite changeable all day, just about eleven o´clock it fined for a longer time and I exploited it to take pictures. At that time Austrian bizjet Falcon 2000 of Comtel Air trained here. I´ve already seen there rather bigger Falcon 900 of the same carrier training here.
Dnes jsem vyrazil zdokumentoval odpolední provoz. Z Prahy opět poslali "dlouhé ÁTRo" ATR 72, reg. OK-XFA. Z Egypta dorazil Boeing 737-400 OK-VGZ a z Mnichova Dornier 328 D-CIRB se zajímavým zbarvením ocasu, které dává tušit, že stroj byl v minulosti pronajímán. Kromě toho vykonal nad dráhou průlet policejní Bell 412 OK-BYN a poměrně silný byl také sportovní provoz.
Today, I fit out to the airport to check afternoon traffic. From Prague arrived ATR 72 OK-XFA again, from Egypt CSA Boeing 737 and from Munich Dornier do328 D-CIRB previously operated by Eastern Airways. We can make certain of this fact by looking to remainder of Eastern Airways livery on the tail. Besides this Czech Republic Police Bell 412 performed flyby over the runway and general aviation traffic wasn´t marginal at all.
Zase se nám tu ukázal další Iljušin IL-76, tentokrát společnosti Tukmenistan airlines, reg. EZ-F428. Naneštěstí se mi ho nepodařilo chytit v nějaké rozumné vzdálenosti, takže fotky jsou spíše jen dokumentační. Jinak musím říct, že letadlo zřejmě odlétalo prázdné, protože stoupalo neobvykle rychle (asi jako B737; první fotka je pořízena ve chvíli, když IL prolétal v úrovni pojížděčky Echo). Všimněte si kondenzačních efektů na odtokové hraně křídla. Lépe je to vidět na druhé fotce.
Another Ilyushin IL76TD visited our airport, this time it was aircraft owned by Turkmenistan Airlines, registration EZ-F428. Unfortunately I didn´t managed to take pictures from reasonable lenght, therefore photos have rather documentation character. I have to add plane was most likely empty, since it climbed unusually fast - roughly as fast as B737.
Dnes nás na Lince TNT z Brna do Liege navštívil Boeing 737-300 TNT OO-TNA, ketrý byl nasazen místo obvyklého BAe 146. To jsem pochopitelně musel zdokumentovat. Nicméně počasí bylo dost špatné a navíc před letadlem stály kromě obvyklé VéTřiEsky ještě schody, takže teda nic moc...
Today, Boeing TNT Airways 737-300 (registration OO-TNA) visited our airport. It served regular cargo flight from Liege instead of common BAe 146. It´s clear I must have taken several photos of this aircraft. Unfortunately, the weather was rather unfavourable.
Již šest týdnů uplynulo od mého posledního vizuálního kontaktu s ruskou mašinou IL76. Dnes vše začalo ráno, když jsme se podíval z okna a zpozoroval jsem nezaměnitelný ocas sedmdesátšestky. Zapínám proto scanner a za pár chvil se ozývá volací znak BEC026. Na nic nečekám a vyrážím. Mezitím co se řítím k aipu je pilotům ILa sděleno, že mají odletový slot až za dvě hodiny. Proto jsem se pomalu na svém přibližovadle začal vracet zpět domů. Kousek od domu slyším, že přání posádky bylo vyhověno a díky posunutému SLOTu může odletět. Nasazuji na druhý okruh a vracím se velkou rychlostí k letišti:-). Za nekolik minut již pozoruji start ruského obra (reg. UN-76371) do destinace Aktau (UATE/SCO) na pobřeží Kaspického moře v Kazachstánu (Mangystauská oblast). V tuto ranní hodinu zde ještě trénoval rakouský bizjet Cessna 750 společnosti JetAlliance.
After six weeks without close visual contact with great Russian IL76s, I had an opportunity to put an end to this period today. In the morning, I glanced out of my window and noticed incommutable tail of Ilyushin IL-76. So that I had turned my radioscanner on and after some moments, callsign "BEC026" sounded. I immediately fit out to the airport. During my way, IL-76 pilots were told they have SLOT as late as in two hours. Therefore I went back home, however when I was nearly our house, I heard message that ATC had already improved their departure time so they were approved to start engines up. I returned back and after few minutes have taken pictures of Air Kazakstan / Berkut State Air Company aircraft, reg. UN-76371. It flew to Aqtau (UATE/SCO) in Kazakstan. Indeedly stunning show. I´m honestly happy there is still plenty of IL76s as compared to other airports.
In addition, Austrian Cessna 750 OE-HAC performed trainings here.
Opět jsme dnes byli svědky tréninkových letů stroje společnosti Austrian Arrows. Konkrétně šlo o Dash 8-300 OE-LTK. Kromě toho jsem zachytil běžný linkový i charterový provoz. Ke své krátké návštěvě letiště jsem si vybral místo situované severně od dráhy, jelikož snímky ustavičně pořizované prakticky jen ze dvou míst - od Herbstu a od brány u rwy 28 mi přišly již značně monotónní, a tak jsem se snažil o to zachytit dění z trochu netradičních pohledů.
Today, I witnessed training flights of Austrian Arrows Dash 8-300 OE-LTK. Concretely, registration was OE-LTK. Besides this, I took a couple of shots of normal charter and scheduled flights. For this short visit (approx. 45 minutes) of the airport, I have chosen place situated to the north of runway since my intention was to take pictures from different angles.