Z Á Ř Í / S E P T E M B E R 2006
A opět nám irský nízkonákladový přepravce přichystal jeden bonus v podobě Boeingu EI-CSC ve speciálním zbarvení propagujícím telekomunikační společnost Cable and Wireless.
Irish low cost carrier took care for nice surprise - Boeing 737-800 EI-CSC in special livery promoting telecom operator Cable&Wireless.
Dnes nám Ryanair ukázal svůj Boeing 737 reg. EI-CSA s nápisem "Scotland - Welcome to our life", kterýžto jsem zde ulovil vůbec poprvé. Jinak tu také byla OK-YGA. Sice jí už mám tolikrát, že už to nikdo nikdy nespočítá, ale přesto se sluší jednu fotečku zveřejnit.
Today, from my point of view, there were nothing interesting to see. Only Ryanair´s B738 EI-CSA with the insription "Scotland-welcome to our life" on fuselage and very very common CSA B734 OK-YGA.
Dnes zhruba od jedenácté do čtrnácté hodiny probíhaly na našem letišti tréninkové lety Fokkeru 70 OE-LFJ. Po návštěvě Vídně minulou sobotu jsem tím nebyl příliš uchvácen a moc se mi nechtělo k letišti vyrazit. Nakonec jsem se ale přemohl a šel tuto mašinu zdokumentovat. Fotky jsou pořízené z místa za prahem dráhy 28 (dál se mi nechtělo chodit:-)). Mezitím odletěl Boeing 737-300 spol. SkyEurope s maďarskou registrací HA-LKR. Přistávajícímu Boeingu Travel Service se nepatrně nepodařilo ILS přiblížení na dráhu 28, proto nasadil na levý okruh a přistál na RWY 10. Večer jsem se vydal vyfotit poslední letošní let spol. Montenegro Airlines do černohorské Podgorici. ČSA nás příjemně překvapilo Boeingem s registrací OK-WGX. Děkujeme! No a obligátní Ryan byl EI-CSH.
Dnes jsme zde měli možnost vidět přílet Boeingu 737BBJ společnosti Royal Jet. Mimo to se zde zastavil o něco větší, ale zato méně pohodlný Boeing 737-800 Ryanairu EI-DHM.
Today we had opprotunity to see arrival of Royal Jet Boeing 737BBJ from United Arab Emirates. Besides this, there was a little bit bigger, but then less comfortable Ryanair Boeing 737-800 EI-DHM.
Kolem poledne dnes na naše letiště dorazil zase další Iljušin IL76TD, tentokrát spol. Volare Aircompany reg. UR-76628. Odpoledne jsem se proto vyrazil podívat se k Herbstu a stroj vyfotit. Nedlo mi to a společně s Markem zahajujeme vyčkávání. A opravdu po naložení nákladu se stroj kolem půl sedmé hlásí volacím znakem Volare 4255 a za několik minut odlétá do destinace Benghází.
Roughly at noon, another IL76TD arrived, this once it was one bird from Volare Aircompany fleet. That´s why I fit out near Herbst Aero to have a look to this wonder and take a couple of photos. I couldn´t resist and together with my colleague Marek, we begun to waiting for departure. And after taking cargo in, this great Russian machine with callsign Volare 4255 finally started engines up and after several minutes it departed for destination Banghazi.
Dnes na našm letišti probíhaly tréninkové lety rakouských bizjetů. Prakticky celé odpoledne prováděl Challenger 300 společnosti Amira Air OE-HPK letmá přistání na dráhu 28. Poté dorazil i poněkud větší Dassault Falcon 900 OE-ICF spol. Comtel-Air, který před zahájením tréninku (zřejmě ještě v duchu soboty a neděle) provedl efektní nízký průlet. Mezitím přiletěly Boeingy 737 - z Londýna Ryan EI-DAV, odněkud z Řecka ČSA opět se strojem OK-YGA a z Tuniska Travel OK-TVD. Potom k mé radosti žádá o povolení nahození motorů Boeing E-3 Sentry AWACS, reg. LX-N904447. Můžu tak být svědkem posledního odletu účastníka letošního CIAFu. Kolem šesté hodiny tento krásný stroj odletěl na základnu do německého Geilenkirchenu (ETNG). Pach spáleného kerosinu byl jednoduše úžasný.... Nakonec ještě z Bulharska Hemus se svým jediným Boeingem 737 LZ-HVA.
Todays afternoon trainings of Austrian bizjet took place here. Practically all afternoon Amira Air Challenger 300 OE-HPK performed touch and go landings on runway 28. A little bit later, rather bigger trijet Falcon 900 OE-ICF of Comtel-Air arrived. Before starting trainings they performed impressive low pass (likely in spirit of Saturday´s and Sunday´s CIAF airshow). Meanwhile three 737s arrived. CSA is always sending us aircraft with reg. OK-YGA. This time it arrived from Greece. From Tunisia ex-Malaysian Travel Service OK-TVD and from London Stansted Ryanair 738 at last. Then, to my pleasure, Boeing E-3 Sentry AWACS crew asked ATC for start up approval. So I could witness very last departure of CIAF participant . About six o´clock this nice bird took off to Geilenkirchen air base in Germany (ETNG). Roaring noise and smell of burned kerosine was simply stunning! And till at last Hemus Air Boeing 737 alighted on rwy 28.
Během dopoledne bylo na letišti k vidění několik Boeingů na charterových linkách. Od společnosti Travel Service se u nás zastavilo letadlo registrace OK-TVQ. České Aerolinie plánovaly předvést své dva Boeingy, díky čemuž jsem měl příjemný pocit z toho, že alespoň jedno letadlo zcela jistě nebude nosit registraci OK-YGA:-). No a nakonec se ukázalo, že na Corfu a na Mallorku byly nasazena letadla OK-VGZ a OK-WGY, což mě dost potěšilo. Alespoň jeden den se to u nás v Brně obešlo bez OK-YGA. Potom jsme viděli slovenský stroj SkyEurope OM-SEB. Z Prahy přilétlo ATRo OK-KFO a po vystoupení akrobatické skupiny Frecce Tricolori ještě Airbus 321 OK-CEC.
In the morning, we have seen several Boeings 737 put on touristic flights. At first Travel Service B737 OK-TVQ showed itself. Czech Airlines had been planning to dispatch here two Boeings 737, for that reason I had quite goog feeling one of them wasn´t out of doubt going to bear registration OK-YGA :-). Well, in the end, it has emerged that B734s serving flights to Corfu and Mallorca had been registrations OK-VGZ and OK-WGY, so understandably I was pleased with it. Such that at least this day, we got along without OK-YGA at Brno airport. Then Slovakian Boeing OM-SEB was seen here. From Prague arrived ATR 42 OK-KFO too. After half-hourly amazing performance of Frecce Tricolori (I dare say the highlight of the CIAF 2006) Airbus 321 OK-CEC touched down.
Během příletů a tréninků na letošní CIAF přilétlo několik pravidelných a charterových letů. Pěkným zpesřením na závěr byl odlet Iljušinu IL-76 Air Kazakstan / Berkut Air State Company (registrace byla opět UN-76374). Mimo to dosedly dva bizjety - německá Cessna 500 D-IAJJ a italská Cessna 550 I-BENN.
During arrivals and trainings for this year´s CIAF, several regular and charter planes showed themselves. Nice end of my today´s harvest provided Ilyushin IL-76 of Air Kazakstan / Berkut Air State Company (reg. was UN-76374 again). Besides this, two bizjets - German Cessna 500 D-IAJJ and Italian Cessna 550 I-BENN touched down.