foto

D E C E M B E R 2007

L E D E N / J A N U A R Y 2008
30.12.2007

Dnešek sliboval celkem zajímavou porci charterových letů z Ruska. Ráno ovšem došlo k ostudnému rušení, který se dotknul největších lákadel - dvou Tupolevů 154 sibiřské společnosti Alrosa. Za světla tedy z širé Rusi přilétl jen Boeing 737-500 Orenburg Airlines, který ještě nedávno sloužil u ČSA. Za tmy potom dvakrát dorazil v Brně obvyklý Atlant Sojuz z Vnukova, jednou na pravidelné a jednou na charterové lince, což ovšem není ze spotterského hlediska žádná výhra. Na druhou stranu, buďme rádi, nemuselo by být taky nic:-).

This day was considered a very good opportunity for spotting due to variety Russian charter flights expected to arrival. However, our plans a bit (a lot in fact) suffered for several cancelations that had unfortunately touched all Alrosa Mirny Air Enterprise Tu-154s. So we have seen only one Orenair B735 by come the light. This plane of registration VP-BPF has been operated by CSA until recently. It was not the only plane from Moscow this day, two Atlant Soyuz 733s arrived darklings - once on the scheduled flight and on the charter flight for the second time. Anyway, these machines are quite common at Brno and can´t fully compensate for the lost 154s... On the other hand - much better than nothing:-).


28.12.2007

Krátké focení v mrazivém a nevlídném dopoledni. Z jižních krajů nejdříve přilétl pravidelný Ryanair, poté se tamtéž odporoučel včera divertovaný italský Embraer. Na západní stojánce stálo BAe 146 TNT na pravidelné lince z Lutychu a ještě dále, na pojížděcí dráze Alfa, odpočíval po mimořádně dlouhém a vyčerpávajícím letu z Pardubic obří An-124 Ruslan, stejná registrace jako před týdnem.

Just a short spotting in the misty and frosty morning. I captured Ryanair B738 on regular flight from Girona. Then, Alitalia EMB 154, diverted to Brno yestreday, took off and made for Malpensa. We could also see scheduled BAe 146 from Liege parked on the west apron and at the very end of the arport - on taxiway Alpha - there was An-124 Ruslan having a rest after an extremely long and exhausting flight from Pardubice:-).


27.12.2007

Večer jsme dostali drobný, nicméně hezký, povánoční dárek, přistál zde Embraer 145 spol. Alitalia I-EXMO původně mířící z Malpensy do Krakova. Divertoval k nám kvůli nízké viditelnosti na cílovém letišti.

We got a small but very nice post-Christmas present. In the evening, Alitalia Embraer 145 landed at Brno. It was flying en route Malpensa-Krakow and diverted here due to low visibility at Krakow-Balice aiport.


21.12.2007

Když včera večer přilétl IL-76 Turkmenistan Airlines, předpokládal jsem, že jako vždy po několika hodinách odletí. Tentokrát však došlo z nějakých příčin k vyjímce a stroj zde i další den celé dopoledne stále parkoval a chystal se k odletu, což jsem s překvapením zjistil krátce po poledni. Co jiného jsem mohl udělat, než pár chvil počkat:-).

In the evening the day before, Turkmenistan Airlines IL-76 landed on runway 28. But I didn´t expected it would be here for more than few hours at all. It was very unlike as Turkmenistan cargo planes usually stay here for about 3 hours. But this welcomed visit was an exception. Thanks to some unknown reason, this Ilyushin was parked at Brno overnight and surprised me a lot with its departure while walking my dog in the noon.


20.12.2007

Dopoledne se s námi rozloučil včera přiletivší Ruslan. I přes nepříznivé počasí byl odlet hezkým zážitkem, ruští sokoli veděli jak spottery potěšit a provedli efektní otočku na prahu dráhy 10, což bylo nutně spojeno s menší vichřicí v nejbližším okolí:-). Odpoledne se vyjasnilo, a tak se mi povedlo vyfotit již druhého Ruslana toho dne - na přeletu:-). A na závěr ještě fotka západu slunce...

Few photos to take leave of An-124 Ruslan (reg. RA-82081). In spite of the unfavourable weahter, the departure was very nice as the Russians preformed a perfect turn at the treshold of rwy 10 (connected with a local hurricane of course:-) ) The weather got much better in the afternoon and I succeeded to take several shots of overflights incuding my second today´s Ruslan which was passing over BNO VOR (Polet Flight company).


19.12.2007

Dnes se po nějaké době opět ukázal největší sériově vyráběný nákladní letoun světa - Antonov 124 Ruslan ruské společnosti Volga Dněpr. Počasí poněkud nevyšlo, ale pohled na tento stroj potěší vždy. Pro pořádek se jednalo o registraci RA-82081 a přílet na dráhu 10.


18.12.2007

Asi nemusím příliš popisovat, co jsem udělal, když se na approachi ozvala volačka AZQ patřící společnosti Silk Way Airlines:-). Přílet této azerbajdžánské nákladní mašiny 4K-AZ41(mimochodem vyrobené v březnu 2004, což je pro tento typ celkem neobvyklé) velmi zpříjemnilo odpolední slunce. Šlo snad o nejkratší návštěvu Iljušina, kterou jsem kdy viděl, za necelých 90 minut se již stroj vydal na zpáteční cestu.


16.12.2007

Opět krátké a rychlé zastavení u terminálu, tradiční nedělní zachycení příletu Ryana ze Španělska a odletu již zmiňovaného Learjetu ABS Jets OK-JDM.


14.12.2007

Jen krátká návštěva "mávadla", vylídkového místa u terminálu při příležitosti vyvenčení dobrmana:-). Spatřil jsem ATR 42 OK-KFP kterak bylo odmrazováno a taky nový přírustek do flotily společnosti ABS Jets - Learjet 60 OK-JDM, který je podle mého pozorování v Tuřanech jako doma.


09.12.2007

Zvykl jsem si v neděli dopoledne spojit vycházku se psem a focením "španělského" Ryana. Tentokrát z Girony přilétlo letadlo s imatrikulací EI-CSM. Po nějaké době se od východu opět snesl na dráhu 28 krásný veterán - Antonov 12 ukrajinské společnosti Meridian, reg. UR-CAH.


04.12.2007

Další běloruský Iljušin se zastavil v Brně, tentokrát šlo o společnost Gomelavia, reg. EW-244TH. Při poněkud delším čekání se mi povedlo zaznamenat přílet ATR42 OK-JFK, odlety Piperu 28 OK-MTT a elegantního něměckého Diamondu Twin Star D-GOMH. a dvou charterových Boeingů ČSA. Když konečně došlo na odlet Iljušinu, přišla silná sněhově-dešťová přeháňka a tudíž fotky nevypadají nejlíp.



N O V E M B E R 2007