foto

Č E R V E N E C / J U L Y 2006

S R P E N / A U G U S T 2006
29.07.2006

Protože mám už Boeingů a Airbusů dost, rozhodl jsem se jít vyfotit méně obvyklý Fokker 100, i když se k večeru zatáhlo. Nejprve odletělo Jumbolíno Hemusu LZ-HBG, které se odlepilo opět až na konci dráhy. Krátce po osmé hodině pak přistál očekávaný stroj společnosti Montenegro Airlines, reg. YU-AOL. Nejprve si na naše letiěště pěkně posvítil, což zmátlo můj foťák, ale zas vznikla (alespoň dle mého názoru) zajímavá fotka. Potom, když zjistil, že je tu správně, tak neméně pěkně proletěl kolem mě a pěkně taky dosedl:-).

Since I have one's share of Boeings and Airbuses, I had decided to take some pictures of less usual Fokker 100, although sombre clouds overed the sky in the evening. First, Hemus Air BAe 146 LZ-HBG departed. This aircraft always surprises me when becomes airborne almost at the end of runway and climbs quite slowly. It is even distincter when I compare take-off of this one with departures of anothers BAe 146s. Shortly after 8 o´clock, expected Montenegro Airlines F100 arrived, registration was YU-AOL.


27.07.2006

Dnes jsem se rozhodl jít ulovit letadlo spol. Bulgaria Air, poslední společnosti (nepočítaje Croatia Airlines), která k nám létá a letos jsem ji neměl vyfocenou. Při cestě na letiště si zapínám radioscanner a když jsem asi dva a půl kilometru od letiště, tak se ozývá volací znak Bulgaria. Proto co nejvyšší rychlostí běžím k ose dráhy (musel jsem vypadat tak trochu jako blázen):-). Stíhám to tak tak, ale fotky se stejně moc nevydařily. Bulhaři si tedy opět pospíšili a byli zde více než půl hodiny před plánovaným příletem.

I decided to set off to the airport to take photos of Bulgaria Air Boeing 737-300, which had been the last carrier (I don´t include Croatia Airlines Airbuses being here each Wednesday approximately at 2:00 AM) flying to Brno which I hadn´t taken this year. During my way near precision approach lights of rwy 28, I turned my radioscanner on and after two minutes, I heard callsign Bulgaria. That´s why I started to run to my spotting place as fast as possible (I must have been looking like a crazy fellow:-)). I catched up with it really very barely. Bulgarians hurried up again, they landed more than half an hour before planned landing.


25.07.2006

K úternímu dopoledni lze jednoduše říci - charterová sezńa v plném proudu. Snad bych jen dodal, že jsme viděli již opravený Airbus 321 OK-CEC, čímž defintivně pohasla naděje, že bychom se snad mohli dočkat A310 nasazeného na turistických letech.

Tuesday morning was in token of charter flights - fairly summer season is at a full bat. Perhaps I should add we have already seen repaired CSA Airbus 321 OK-CEC, thereby we will probably have no opportunity to see Czech Airlines long-distance Airbus 310 put on touristic flights.


24.07.2006

Kolem šesté hodiny večerní měl přiletět Il-76 srbské společnosti Air Tomisko, takovou příležitost k vyfocení krásnho ruského stroje jsem si nemohl nechat ujít. Bohužel se přílet dosti opozdil, tak alespoň přílet a odlet Sky Europe. Při odletu jsme si užili efektního víření prachu z řezaného betonu za motory Boeingu.

About six o´clock Air Tomisko Il-76 should have arrived, I couldn´t forbear this chance to photo nice Russian cargo aircraft, in addition owned by less known Serbian carrier. Unfortunately, flight was quite delayed, so I took at least arrival and departure of SkyEurope. During taxiing, we enjoyed impressive whirling of dust from concrete cutting.


22.07.2006

Dnes mě k letišti vylákala vidina toho, že by místo Airbusu 321 Českých aerolinní mohl přiletět poněkud zajímavější Airbus 310, nicméně se tak nestalo, pochopitelně přilětěli s A321. Alespoň jsem vyfotil Iljušin 76 ER-IBN společnosti Airline Transport Inc., přiletivší někdy nad ránem. Taky jsem stihl výsadkářskou Andulu OK-GIC.

I was lured out to the airport by vision that more interesting Airbus 310 might have arrived instead of usual A321, nevertheless it didn´t happened, Aibus 321 OK-CED was applied. At least, I took a picture of Airline Transport Inc. Il-76, which had arrived early this morning and Antonov An-2 called "Andula" used as paradropper.


20.07.2006

Dneska to nebylo nic mimořádného, ještě jsem stihnul odlety obou odpoledních linek, potom na dráhu 28 dosedl Boeing 737-800 OK-TVD, ketrý mi udělal radost tím, že vyhlízel až po Alfě. Poté další osmistovka - obligátní Ryanair z Londýna. Ptom oba stroje opět odletěly a já se odebral domů, cestou jsem ještě stihl chytil ještě obligátnější Boeing 737-400 OK-YGA. Přidávám pár fotek menších letadel, aby se neřeklo:-).

Today, there wasn´t to see anything extraordinary, I catched up with departures of both afternoon air lines (for Munich and Prague), then Travel Service B737-800 performed landing on rwy 28 and pleased me when vacated via Alfa (at the end of runway). Then we had a chance to take photos of one of Ryanair 800s. After departure of these two aircrafts, I went back home. On the way, I took very obligatory CSA Boeing 737-400 OK-YGA. To keep goodwill, I add some few photos of GA planes:-).


19.07.2006

Dnes jsem chtěl vyfotografovat odlet letadla společnosti TNT Expres na pravidelné cargo lince. Přestože byla v užívání dráha 28, u prahu které jsem se nacházel, a přestože stroj letěl do Prahy, jeho piloti si vybrali pro start dráhu 10, takže fotky nic moc:-(.

Today, I wanted to take a couple of photos of TNT Airways BAe 146 evening departure. Although RWY 28 was in use (I was situated near its treshold) and aircraft headed to Prague, pilots requested take-off from runway 10, therefore photos aren´t very good:-(.


15.07.2006

Původně jsem chtěl jít fotit v pátek, ale počasí této činnosti moc nepřálo, tak jsem spotterskou výpravu odložil na sobotu. Nebylo ani moc horko, jen se párkrát stalo, že při příletu nebo odletu slunce zakryl mrak, takže některé fotky berte trochu s rezervou. ČSA se opět předvedly s OK-WGY, Ryanair mi udělal radost s další registrací do sbírky - EI-DAK. Při přemísťování k prahu RWY 28 jsem tak trochu propásl přistání BAečka Hemusu LZ-HBG, ale zase mám trochu netradiční záběr přes dostihové závodiště. Slunce nám mezitím začalo svítit od severu, proto jsem se přemístil na vhodné místo a vyfotil odlet Hemusu. Tento stroj mě překvapil tím, že se odlepil proklatě blízko konce dráhy:-). S padesátiminutovým zpožděním dorazil také Travel Service, ale moc mi to nevadilo, ty záběry za večerního světla ujdou. Nakonec si přilítli Černohorci se svým fotogenickým Fokkerem 100, reg. YU-AOP.

My primary purpose was to go taking photos on Friday, however the weather disfavoured it at all, so I timed it off. Right away next day, since it wasn´t too hot as previous days, I set off near the airport. Few times, sun was clouded just at the moment of departure or arrival, therefore couple of my photos could be a little bit worse than first-rate. ČSA showed us Boeing 737 OK-WGY again, Ryanair pleased me with new reg. in my database - EI-DAK. In the course of moving to the opposite part of Turany airport, I missed arrival of Hemus Air BAe 146, but doesn´t mind it as I have already taken this registration several times. Meanwhile, it started to shine from the north, so I was situated at one quite unusual place, from which I took departure. Jumbolino surprised me when taking off practically on the end of 2650 meters long runway. Travel Service Boeing 737 landed with some marginal delay. And the best just in the end: Montenegro Airlines Fokker 100 YU-AOP arriving during amazing sunset.


13.07.2006

Dnes jsem vyfotil ranní přílet Lockheedu L188 Electra G-LOFB na pravidelné lince TNT a musím říct, že přílety a odlety tohoto letadla okořeněné vynikajícími kouřovými efekty jsou opravdu jedny z nejzajímavějších věcí, které zde můžete spatřit. Navíc samotné dosednutí bylo provedeno vskutku excelentně, přistání těsně za práh dráhy se jen tak nevidí (alespoň ne u nás).

Today, I took morning arrival of Atlantic Airlines Lockheed L188 Electra G-LOFB on scheduled TNT cargo flight. I must admit landings and departures of this aircraft furthermore diversified by smoke effects are ones of the most interesting things you can get here view of. In addition the touchdown was performed indeed narrowly behind treshold RWY 28. I´ve never witnessed something like this before (it is probably caused by fact I have never been at SXM :-))).


11.07.2006

Už podle letového řádu pro úterní odpoledne mi bylo jasné, že se bude na co koukat a taky bylo. Navíc jsme tu měli ještě nějaké zajímavosti, které v leťáku nenajdete ač se budete snažit sebevíc. Radost mi udělal můj oblíbený OM-RAN, který nejspíš schválně čekal, až přijdu k bráně a začnu fotit, protože místo v poledne přiletěl až ve tři hodiny odpoledne. Dost zajímavý úlovek byl L410 Turbolet slovinských vzdušných sil, reg. L4-01. No a kromě charterového a pravidelného provozu ještě odlétal portugalský bizjet Raytheon Hawker 850 XP, registračka CS-DRK.

According to flight schedule, it was already clear, that on Tuesday afternoon, there will be a lot of things to see. Beyond movements written there, we had other matters of interest. I was pleased with arrival of Air Slovakia B732 OM-RAN, which arrived with three-hour delay (they probably waited for me, someone must take photo of them after all:-)). Slovenian air force L410 Turbolet L4-01 was unexpected and quite interesting aircraft too. And finally, besides regular and charter flights, I had the chance to take photos of Portuguese bizjet Raytheon Hawker, reg. 850XP CS-DRK.


09.07.2006

V neděli brzy po poledni jsem se ve třicetistupňovém vedru vydal fotit. No moc dlouho jsem pochopitelně nevydržel, po příletu BAe 146-300 LZ-HBG spol. Hemus Air jsem to takříkajíc zabalil. Z přeletů mě nejvíc zaujal Airbus 340-600 společnosti Virgin Atlantic, což se na obloze (aspoň u nás) moc nevidí, takže jsem toho zase tak moc litovat. Také se nám tvořily poměrně slušné bouřkové mraky a hrozilo, že něco přijde.

On Sunday afternoon, I fit out to the airport for taking some photos. It was quite hot, 30 centigrades, so understandably, I didn´t endure near the treshold rwy 28 for a long time. After Hemus Air BAe 146 LZ-HBG touchdown, I gave it up. From the flightovers, Virgin Atlantic Airbus 340-600 captivated me a lot:-). In addition, it impended some thunderstorm would arrive as some cumulonimbus storm clouds were towering.


06.07.2006

Dnes ráno jsme byli poctěni návštěvou Tupolevu Tu-154M LZ-HMW společnosti Balkan Holidays Air, který obsluhoval parvidelný charter Bulgaria Air do Bugasu. Krásný stroj upoutávající pozornost úžasným řevem motorů a produkující velké množství typického černého kouře.

This morning, we were pleased with arrival of Balkan Holiday Air Tupolev Tu-154M LZ-HMW, which serviced Bulgaria Air scheduled charter flight from/to Bourgas. Nice aircraft producing amazing roaring noise and large amount of typical black smoke.


04.07.2006

Spousta dopoledních charterů napsaná v letovém řádu mne pochopitelně vylákala k letišti. V jednu chvíli stálo na střední stojánce pět Boeingů 737, což je zajímavý pohled. Na západní stojánce postávlalo BAe 146 OO-TAO a SA227 Metro EC-GVE společnosti Aeronova. Večer mě pes vytáhl ještě jednou k letišti a nemusel jsem litovat, že jsem s sebou táhl foťák - vyfotil jsem B732 OM-RAN, který kdesi nabral nepatrné čtyřhodinové zpoždění. Tuším že poprvé v tomto roce nasadil Hemus Air místo Jumbolina svůj jediný Boeing 737. Nakonec jeden z Boeingů 738 Travel Service.

I was elicited to set off near airport fence by plenty morning charters written in today´s flight schedule. At one moment, we could enjoy interesting sight of five Boeings 737 being sitionary on middle apron. On the west apron, there were situated two freighters - TNT BAe 146 OO-TAO and Aeronova SA227 Metro EC-GVE. In the evening, my dog persuaded me to go here once more. I didn´t have to regret I took with me my camera, since I took Air Slovakia Boeing 737-200 OM-RAN, which had imperceptible four-hour delay. Hemus Air applied its only Boeing 737 for first time this year (not BAe 146 "Jumbolino" as before). And finally one of TVS Boeings 737-800.


01.07.2006

Když jsem dnes odpoledne odcházel na letiště, tak jsem si v tom počasí připadal sám tak trochu jako blázen. Všichni, kteří jsme se tento den u plotu sešli jsme netrpělivě očekávali zejména přílet prvního Fokkeru 100 společnosti Montenegro Airlines v tomto roce. Chvílemi počasí fotografování opravdu nepřálo, ale večer se nakonec udělalo pěkně, takže některé fotky se dokonce i povedly:-).

Afternoon, when I fit out to the airport in dull weather, it seemed to me I must be mad. All of us, who met near Herbst Aero on this day, impatiently waited mainly for first Montenegro Airlines Fokker 100 arrival in this year. Every now and again, light conditions quite disfavoured taking photos, but in the evening, evevening, it started to be fair, so as the result a couple of photos are even good:-).


Č E R V E N / J U N E 2006