foto

K V E T E N / M A Y 2006

Č E R V E N / J U N E 2006
30.05.2006

Dnes jsem jít na letiště vůbec nechtěl, koneckonců počasí zase nebylo nejlepší. Ale mé plány se změnily, když jsem zjistil, že na západní stojánace postává Iljušin 76. Ihned jsem vyrazil směrem k Herbstu vyfotit tohoto návštěvníka. Byl to letoun společnosti Volga Dnepr, ovšem v barvách Gazpromavia. Zajímavé... Možná by si někdo mohl myslet, že když je zataženo tak nejdou fotit přelety. Po pravdě řečeno, myslel jsem si to i já, ale dnešek mě přesvědčil o opaku. Tady je fotka ATRa 42 ČSA uhánějícího v mracích. BAečko TNT bylo OO-TAR. Díky poměrně velké zimě a nepříliš dobrým světelným podmínkám se po odletu odpoledních linek do ATR 42 OK-VFI Prahy a Dornieru 328 D-CIRA do Mnichova odebírám domů.

At first, I didn´t want to go to the airport at all, altogether the weather wasn´t the best. But my plans were changed when I found there was an Ilyushin Il-76. I fit out to Herbst aero immediately to photo this visitor. It was aircraft of Volga-Dnepr Airlines, but in colors of another Russian cargo carrier Gazpromavia. That´s quite intersting. Somebody might think it´s impossible to take any flightovers when it´s overcast. I thought it too, but today, I made me sure about the opposite. Here is one photo of CSA ATR 42 flying in clouds. Registration of today´s TNT is OO-TAR. Due to relatively great cold and pretty bad light conditions, I went home after departure of afternoon schduled flights to Prague and Munich.


26.05.2006

Vydal jsem se vyfotit stejnou kombinaci letadel jako před dvěma dny snad jen s tím rozdílem, že místo A321 Nouvelairu tu byl A320. Dnes jsem ovšem nepodnikal žádné zoufalé přesuny, všechny stroje používaly díky poměrně silnému větru dráhu 28. S turisty nejprve odletěl Airbus, reg. TS-INC. Počasí se začínalo pomalu, ale jistě měnit, a ruku v ruce s tím začínala růst moje netrpělivost při čekání na přílet Boeingu z Velké Británie. Asi dvě minuty před jeho dosednutím se odkudsi přihrnul německý Beech Super King Air 350 D-CLOG. Pak tu máme fotky Ryana, registrace stejná jako v pondělí, EI-CSE.

Today, I got to treshold of runway 28 to photo the same combination of aircrafts as before two days. The only difference was that instead of Nouvelair´s Airbus 321 there was A320. Fortunately, all planes used runway 28 since the wind was rather strong. First, Nouvelair´s Airbus (reg. TS-INC) departed to sunny Tunisia. Then, the weather started to change and hand in hand with this my impatience during waiting for arrival of Boeing from Great Britain grew a lot. Two minutes before excepted landing, German Beech Super King Air 350 D-CLOG dashed up from somewhere. Finally Boeing of Ryanair arrived, registration was same as on Monday - EI-CSE.


24.05.2006

Jelikož měl dnešní odpoledne přiletět Airbus 321 společnosti Nouvelair, který tedy není zase tak často k vidění, rozhodl jsem se udělat si malý výlet. Jelikož byla v užívání dráha 28, vypravil jsem se k jejímu prahu, což se ukázalo jako krajně neprozřetelné, poněvadž se slavný Airbus rozhodl vzletět z dráhy 10. Takže tu máme fotky takřka bílého stroje oproti šedé obloze. registrace TS-IQB. Jediné co mě potěšilo byla Cessna 525 OE-FCY. Protože bylo téměř bezvětří, vydal jsem se v domnění, že Boeing Ryanairu přistane na dráhu jedna nula, k Herbstu. Ovšem mezitím se vítr pěkně zvedl a 737ma sedla na RWY 28. registrace je EI-CSB, tu už mám z neděle. No nic, tak asoň fotka z pojíždění po spojce Bravo. TNT bylo OO-TAH. Myslím si, že tento si zaslouží nazvat dnem Murphyho zákonů.

Today, since the arrival of Nouvelair´s Airbus 321 was planned, which isn´t on show very often here, I decided to fit out near threshold of runway 28. Just after my arrival, Austrian Cessna 525 OE-FCY took off. In spite of fact this RWY was in use, my resolve emerged as inadvertent. Due to low wind force, the aircraft took off from runway 10. So here are some photos of expected plane with grey sky as a background. After departure, I transfered to place near Herbst aero in presumption that Ryan will land here. Unfortunately, during my removal, the wind force had grove rapidly, in so far that the Boeing 737-800 landed for a change to 28. At least, I took TNT Airways BAe 146 OO-TAH. In my opinion this day merits the appelation The day of Murphy´s laws.


22.05.2006

Dnes ráno jsem zpozoroval odlétající Iljušin 76 a říkal jsem si že je to dost škoda, když přiletí a odletí v takto nevhodném čase. To jsem ale netušil, že je to jen začátek... Kolem třetí hodiny odpolední jsem zpozoroval odlet dalšího Il76. Navíc toto letadlo patřilo společnosti Silk Way Cargo, jejíž stroje nosí opravdu pěkné zbarvění. To mne totálně dorazilo. Dost mě mrzí nejen to, že jsem něco takového nevyfotil ale já jsem o tomto letadle tady navíc ani nevěděl. Přesto jsem šel vyfotit alespoň Boeing Ryanairu a BAe 146 TNT. Ryan měl dnes reg. EI-CSE a TNT OO-TAW. Potom jsem se odebral zpět. Malou náplastí na mé zklamání bylo, že své tréninkové lety tu kolem šesté hodiny začal provádět tréninkové lety Dash 8 Austrian Arrows. Jelikož jsem se již nacházel na opačné straně letiště a fotil proti světlu, fotky nejsou příliš vydařené, ale aspoň něco.

This morning approximately at five o´clock I was woken by some strong noise. I saw it was Ilyushin Il-76 departing from runway 28. I told to myself: "Mmm, It´s a pity this aircraft wasn´t here during the day". But the morning I didn´t suspect that´s only the beginning. At 3:00 PM, I noticed (being far away from the Turany airport) that another Il-76 was taking off . At this moment, I was ready to shoot myself. In addition, it was the aircraft of Silk Way Airlines - aircrafts of this cargo carrier bear nice and photogenic paint. I was really disappointed not only because I didn´t took it but also because I didn´t have any information about it. In spite of this catastrophical incident (view like this is heart-breaking for every plane spotter) I went to Turany to photograph Boeing 737-800 of Ryanair and TNT Airways BAe 146-300. When I was returning home, I took some photos of Austrian Arrows Dash 8 practising its training flights. This event was at least small satisfaction of today´s disappointment.


21.05.2006

Přestože jsem výlet na letiště ani neplánoval. Kolem jedenácté hodiny dostávám informaci, že má přistát Vickers VC-10 britského Královského letectva, takže všechny plány se v okamžiku mění. Přestože přílet letadla je plánován někdy kolem čtvrté hodiny, vyrážím už v jednu hodinu po poledni. proto chytám ještě ATR 42 OK-VFI, i když fotka není moc kvalitní. Při příletu Travel Service jsem však již na tom správném místě. Počasí se začíná trochu měnit, z vcelku příjemně oblačného a teplého na odporně zatažené, hrozící každou chvílí nějakou dešťovou přeháňkou. Po hodinu a půl dlouhém mrznutí u plotu se objevuje siluleta očekávaného stroje. Ano, za chvíli zde přistává onen Vickers VC10 XV106. Fotky nic moc, taky šedé letadlo proti šedému pozadí - co byste chtěli. Po příletu Ryanairu myslím jen na rychlou cestu domů.

Primarily, I wasn´t going to take some photos today, however I changed my programme when I had received message about arrival of one very very unusual aircraft, concretely Vickers VC 10 of Royal air force. Although the touchdown was planned around sixteen o´clock, I packed off practically immediately. I saw turbo-prop ATR 42 of CSA yet. The sky was partly cloudy when I was arriving to the spotting place near treshold of RWY 28. Few minutes after, Boeing 737-800 of Travel Service arrived. This airplane departed 45 minutes after. Then the weather had quite changed. It was awfully overcast with transient rain. I was very cold and this didn´t allowed me to take photos vell. At 16 o´clock, VC 10 XV 106 finally landed, but grey aircraft with grey background isn´t the best combination. Vickers was going to take off at 17:45. Neverthless, after arrival of Ryanair (EI-CSB), I went rather frozen back home.


20.05.2006

Stručně, jasně, výstižně: Karthago TS-IEJ a Ryan EI-DAC. Popravdě řečeno ani nevím co víc bych psal o dnešní patnáctiminutové návštěvě letiště:-).

Briefly and simply: Today I was only 15 minutes on the airport. Karthago Airlines Boeing 737 was today TS-IEj and Ryanair EI-DAC was the one, which bears smaller logo4 of Ryanair. If I should tell the truth, I don´t know what else to write about this.


19.05.2006

Na letišti se dnes odpoledne nacházely dvě C-17ky, to jsem pochopitelně musel vidět. Dost zajímavý byl také Dornier 328 D-CIRC, na kterém byl (a možná ještě nejakou dobu bude) zespoda nakreslený smajlík jako pozdrav spotterům:-). Potom taky ATR 72 OK-XFB. Ze sportovního provozu to byla například Piper 28 OE-DOU a Cessna 172 OK-ELM. Před čtvrtou hodinou jeden průlet nad letištěm vykonal estonský Let L410 ES-LLC společnosti Airest. Pak tu máme spoustu přeletů. Boeing 777 British Airways, B737 Easyjet, jeden C130 Hercules, Airbus 320 Balkan Holiday Airways a Boeing 747 Pakistan Intl. Airways. Po příletu Ryanairu odcházím. Pro ten den to ale ještě není vše, doma na mě čeká nedočkavý pes, se kterým jdu na vycházku a při té příležitosti vyfotím C-17 USAF, reg. 44129 při odletu a jeden přelet: Boeing 737 KLM.

Afternoon, there were two C-17s on the airport. Understandably, I must see and photo something like this. Dornier 328 D-CIRC (Cirrus Airlines) was really quite interesting due to amazing painting of smiley as greeting for spotters (thank´s to Frank Mertens). Then another turbo-prop plane departed from runway 28 - CSA ATR 72 OK-XFB. This type isn´t on regular flights to Prague as usual as its smaller consanquineous ATR 42. Today, the activity of general aviation wasn´t marginal at all. I bring you some photos of Austrian Piper 28 OE-DOU and Cessna 172 OK-ELM. We vere all pleased with unexpected flyby of Estonian Let L-410 ES-LLC. Conditions for taking photos of flightovers weren´t the best since the cloudiness was rather changeable. But I took pretty a lot of them. Boeing 777 of British Airways, Easyjet´s B737, one C-130 Hercules, Balkan Holiday Airways Airbus 320 and Boeing 747 of Pakistan Intl. Airways. After arrival of Ryanair, I left the place near Herbst Aero because I had no time to spare. But that wasn´t not all for today. After coming home, my impatient dog demanded to walk. Although I was quite exhausted, I went back to the airport with him. I got information about departure of one C-17 (thank´s to Marek), so here are some photos of the aircraft taking off during the sunset.


16.05.2006

Protože Nouvelair jsem letos ještě nevyfotil, stalo se pro mě strávení tohoto odpoledne u letiště jasnou věcí. Když jsem přicházel k místu u rwy 10, mile mě překvapil Ryananir, který při přistání na two eight vyklízel až po twy Alpha. Povedenou fotku trochu kazí fakt, že registrace byla byla EI-DCY, tu už mám třikrát. Poměrně silný byl sportovní provoz. Krásně se nám předvedla Cessna 152 OK-RYS. Potom přiletěl Nouvelair a asi po dvacíti minutách také Karthago Airlines. Před devatenáctou hodinou odletěly oba Boeingy, jeden do Prahy a druhý do Ostravy. TNT bylo belgické OO-TAR. Měli jsme tu také dvě C-17 Globemaster, bohužel jsem zachytil pouze jednu.

I realised I hadn´t taken any photo of Nouvelair this year so I decided to change it. When I arrived to place near runway 10, I was pleased with Ryanair, which vacated via Alpha and not via Bravo as usual. It means it taxied to the end of RWY 28. But registration of aircraft is EI-DCY, I have this for three times. I add some photo of general aviation, for example this one with Cessna 152 OK-RYS. Then Nouvelair´s Airbus 320 landed and after twenty minutes Karthago Airlines landed too. Few minutes before 19 o´clock both Boeings took off, one flew to Prague and the other one to Ostrava. Today´s BAe 146, which serves TNT Airways daily cargo flight to Brno, had Belgian registration: OO-TAR. There were also two C-17s, unfortunately, I took only one of them.


14.05.2006

Na letiště jsem se původně ani nechystal, ale zase do toho přišlo něco neočekávaného. Dorazila SMS od Marka (tímto mu děkuji), že dnes dorazil Ryan s nápisem Arrivederci Alitalia. Neváhám a okamžitě vyrážím. Odlet chytám skutečně v poslední chvíli, fotka je pořízena ze šestisetmetrové dálky, takže kvalita není úplně nejlepší. Ale aspoň něco:-).


13.05.2006

Dnes se nic zvláštního nedělo, vyfotil jsem pouze Ryanair, reg. EI-DLD (to je fajn, tuhle ještě nemám). Přestože bylo oblačno a večer byla bouřka, podařilo se mi mezi mraky cvaknout B747 Korean Air.


12.05.2006

Dnes jsem se rozhodl jít na letiště, jednak abych vyfotil Ryanair, jednak abych zkontroloval , jak je to s tím novým plotem. Cestou pozoruji, že Rynanair přistál asi o 20 minut dříve. Proto příliš nespěchám. Když se však dostanu k Herbst Aeru, vidím, že se na dráhu 10 se řítí jakýsi turbovrtulový stroj. A ejhle, to je opožděný Dornier 328 Cirrus Airlines(D-CIRC), začíná to být zajímavé. Velice silný je také sportovní provoz - trénují zde Zlín 142 OK-ONP, rakouský Piper 28 OE-DRA, Cessna 172 OK-JKV a další. Pak odlétá Ryanair EI-DCY a chvíli po něm americký bizjet Bombardier BD-100, reg. N78TC. Poté zmíněný Do328. Dvakrát s výsadkáři letí Antonov An-2 "Andula" OK-GIC. TNT dnes bylo EC-GQO. Pak tu ještě máme pár přeletů. Na tom prvním obrázku je Iljušin Il-76 Silk Way Cargo. Na druhém Airbus 310? Pakistan Intl. Airways, Na třetím Airbus 330 Quatar Airways.

09.05.2006

Dnes mají během jedné hodiny navštívit tuřanské letiště dva Boeingy 737 a sice B737-300 Karthago Airlines a B737-8AS společnosti Ryanair. Cestu mám naplánovanou tak, abych stihnul přílet Ryanairu a o chvíli později také Karthago Airlines. Tuniský stroj však na runway one zero přistává asi o 20 minut dříve. Taky zde koná jeden průlet rakouská Cessna 340 OE-FCI. Pak na dráhu 10 přistává Ryan, reg. EI-DCT. Následuje čekání na odlet obou letadel, které si krátím focením BAe TNT, opět se špnělskou registrací - EC-FZE. Potěšilo mne, že fotky stroje mi nekazí ta vétřieska, co bývá občas zaparkovaná před přídí:-). Radost mi udělá také Ryanair, který startuje z RWY 10. Za pár chvil už na start pojíždí také Karthago TS-IEE, to ale vzlétá z opačného konce, z rwy 28.


08.05.2006

Stručně, jasně, výstižně: Ryanair EI-CSQ, starší barevné schéma. Také slovenský L410 OM-ODQ společnosti Dubnica Air. ten tady pobyl asi 20 minut a zase někam odletěl.

06.05.2006

Konečně se mi dnes dostalo času a, abych vyfotil B737 Karthago Airlines. Také počasí spotterům přálo, bylo oproti minulému víkendu výborné. Přílet jsem již skoro tradičně chytil u spojky E. Na odlet se přemisťuji na plácek u Herbst Aero. Trénovala zde Cessna 152 OK-RYS. Pak odstartoval tuniský Boeing 737-300 TS-IEJ - to je stroj, který sem minulý rok létal strašně často. Dávám sem hodně fotek, když to dnes pro mě byla premiéra:-). Před příletem Ryanairu jsem vyfotografoval dost zajímavé letadlo Cozy Mark IV. Pár minut po sedmnácté hodině dosedá Boeing 737-800 Ryanairu, reg. EI-DHB.


04.05.2006

Nejprve se dozvídám, že se na letišti opět nachází španělský exemplář BAe 146 TNT (děkuju Markovi za informaci). Odpoledne vyrážím s cílem vyfotit další stroj společnosti Ryanair. Ten zastihuji při výjezdu přes spojku E (letadlo přistálo na dráhu 10) , dnes reg. EI-DHV. Pak následuje rychlý přesun k RWY one zero, abych zachytil také odlet. Spěchat jsem však tolik nemusel, stroj odlétá s (pro Ryanair netypickým) zpožděním asi 40 minut, takže mám dost času na focení nákladního BAe 146 TNT s již zmíněnou španělskou registrací EC-FVY. Je to také první letadlo s nápisem TPG Company na ocase, které jsem tu viděl. Také přilétá Piper 28-181 s imatrikulací OK-NEW. Poté odstatrtuje Boeing do Londýna a já startuji na zpáteční cestu.


03.05.2006

Dnes jsem se vydal ulovit další Boeing 737-800 Ryanairu, dnes to byla registrace EI-DHD. Přistál na dráhu 10, k mé radosti však startoval z dráhy 28.

01.05.2006

Počasí se dnes kolem poledne aspoň trochu umoudřilo, takže jsem mohl jít vyfotit Boeing 737-4Q8 společnosti ČSA. Byl zajímavý tím, že je to celkově teprve druhý Boeing 737, který k nám letos přiletěl a vůbec první na charterové lince. Jeho registrace je OK-YGA. Ten první kousek tuším přiletěl 6.3. na pravidelné lince z Prahy. Jojo, jinak to byly zatím na charterech samé Airbusy 321 a na pravidelce ATR. Při příletu to co se týče počasí vypadalo všelijak, ale potom se ukázalo i slunce a tak jsem mohl vyrazit. Celou dobu stálo jakoby nic poblíž pojížděčky několik kusů srnčí zvěře (pět srn a jeden srnec:-)). Kromě toho přidávám jednu fotku terminálu, z tohoto úhlu tady ještě není.


D U B E N / A P R I L 2006